Allså min kusin ...

han har det fan inte lätt nu o jag blir så sne ...

Han är född på 80 talet och utbildad snickare, jobbat med det under skolgången på loven, och fick jobb redan innan han tog studenten. Trivs och tycker att det är ett bra jobb (vilket kanske inte alla nya studenter kan säga om sina första jobb) men blir så förbannat dåligt behandlad av sin bas (närmsta chef).

Han blir enligt mig (och andra) arbetsskadad pga basen ger honom samma arbetsuppgifter hela tiden istället för att rotera honom och han slipper slitage på en o samma kroppsdel och nu har han varit sjukskriven i flera månader och väntar på den svenska f-cking sjukvården ska få tummen ur röven och operera hans hand. Då blir han varslad!!!

Ett par dagar innan han blir det så krockar han med sin bil som är som en bebis för honom, han har lagt ner massor va tid och pengar på bilen - fullständigt medveten om att de inte är pengar han får tillbaka men ändå!

Han kom i alla fall över hem till mig igårkväll och snacka och bara hängde - de var riktigt mysigt, vi har fått väldigt bra kontakt på de senaste åren via msn och telefon helt ovärderligt det med. Så skönt att kunna få finnas där även om det bara är för att hänga ihop.

Älskar dig kussen, allt kommer att fixa sig !! *kram*

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0