Internet är en lömsk plats ...

Om du vill kan du hitta vilken information du vill på internet - det mest går att fixa. Du kan manipulera folk att tro saker som inte är sanna eftersom du sitter bakom din dator, du kan vara elak utan att visa ditt ansikte och du kan lura den godtrogne.

MSN är en bra plats att kommunicera med folk på helt klart no doubt about it - men när barn o jag menar barn, som är från 5-12 år sitter själva och chattar med folk så är det nåt som är fel ....

Föräldrar måste ha uppsikt över sina barns "internetande" .... det går inte att försöka förklara för en 7 åring att det finns fula gubbar eller elaka tanter som kanske verkar snälla först och sen blir de dumma ....fast de låtsas ju självklart att vara 7 år de oxå.  Eller när det blir missförstånd mellan två olika personer som tyder text olika.

Värre saker har ju hänt bara av att tyda texter olika - se bara på GAZA ....

Idag blev jag så arg så jag fysiskt skakade när min lilldotter sitter på msn med en fd klasskompis och ungen beter sig som en fjortis som har fått för lite uppmärksamhet - elak och synisk. USCH!!! jag ringde upp mamman till ungen o bad dem att ha bättre uppsikt på deras dotter så hon kanske uppför sig lite bättre i fortsättningen.

För mig är det en självklarhet att ha koll på vad som händer under första tiden - de ska veta att uppföra sig på internet och de ska veta farorna de kan utsättas för.

så nu var det sagt

//eVis

Kommentarer
Postat av: Peggy

Oj..Hoppas du får en bättre kväll i alla fall! Bra att du ringe upp och sa vad du tyckte! Jag har ju inga barn själv, men kan tänka mig hur utsatt man känner sig som mamma. Fy.



Nu ska jag så smått börja göra mig fin inför kvällen, tänkte locka håret lite å så. Självklart lite glitterspray åxå.. =)Du får hålla tummarna att jag hittar mig en ny prins ikväll..



Kram//P

2008-12-31 @ 15:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0