Amerikanska presidentvalet ...

Hur ointresserad jag än må vara och hur oinsatt jag än må vara så måste jag bara nämna detta världsomskakande resultat.

Obama vann!

Nu är bara frågan kommer han att överleva sin vinst eller kommer han att gå ett tragiskt slut till mötes? Jag tror tyvärr inte på att den den av den amerikanska befolkningen som inte röstat på honom kommer att låta det bero. På radion i morse så skulle två killar som är yngre än mig och förmodligen ungefär lika bra insatta i amerikansk politik som jag försöka att förklara vad republikanerna och demokraterna är i jämförelse med våra svenska politiska partier.

Enligt dem skulle det gå o jämställa ungefär så här ...Obama - Moderaterna och McCain - Sverigedemokraterna

Häftigt är det trots allt att USA har fått sin första färgade president




//evis


Kommentarer
Postat av: Fina.

De där var sååå himla bra att han vann tycker jag :P :D

2008-11-14 @ 07:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0