Det är slut med IFK Täby f-98 för eVis del... :´(

Idag innan träningen kom lilldottern o sa att hon har bestämt sig för att sluta med fotbollen. Vi har vetat om att hon har funderat och tvekat en längre tid (sen innan sommaren) men nu hade hon bestämt sig sa hon.

Badminton är sporten som hon vill hålla på med nu - hon har provat en gång och blev såld.

Både jag och hjärtat tror att det kan vara en sport som hon kommer att gilla och lyckas med, men samtidigt så behöver vår älskade lilldotter lära sig att jobba i grupp, hur blir det med det nu när hon ska börja med en individuell sport.

Hur som så har vi sagt att hon får prova under hösten nu o ägna sig åt badmintonen - förhoppningsvis så kanske hon får igen suget efter fotbollen till våren. Om inte så får vi acceptera det ..shit shit shit ... jag kan ingenting om badminton och inte hjärtat heller. Vi kommer stå där som två rookieföräldrar haha kanske e nyttigt för oss oxå.

Det otroligt jobbiga i det hela är ju att jag inte kommer att träna dessa häftiga tjejer nåt mer under hösten heller - jag kommer att sakna dem så otroligt mycket. Jag har lärt mig att uppskatta alla dessa tjejers små egenheter och knycker. Att skicka ett mail är det minsta jag kan göra eftersom det är svårt att få ut informationen till alla samtidigt på nåt annat sätt. Men vad jobbigt det känns att inte åka ner på tisdagarna och veta att jag ska köra fotboll med dem .... kommer sakna det.



//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0