Aerobic konditions pass igår ...

L kom och hämta mig igår och vi åker till gymmet för att vi ska träna me K - tror vi. Vi kommer in och killen i receptionen frågar om vi har bokat passet ... va? Det brukar vi inte behöva så vi har inte gjort det.

Då kliver Wille fram och jag tappar hakan - va gör du här! Han ska köra passet istället för K !!! WOW så förbannat roligt.
 
Wille var tidigare intstruktör på vårat gym (precis då vi börja gå där) och vi älskade hans pass - vi blev väldigt ledsna när han fick anställning på något gym i stan och lämnade vårat.

Men igårkväll skulle han köra på vårat - inte konstigt att det var fullt.  Vi får tillsist trots allt varsin biljett och vi blir fånigt lyckliga, L blir till och med nervöskissnödig och jag bara glider fram med ett leende och känner myrornaskrig i kroppen.

wiiiie

Passet är hur roligt som helst och jag skulle förmodligen kunna vrida ur kläderna om jag hade försökt så svettigt blir det. Sitter i bastun efter passet och får massa bra tips inför stordotterns val av språk osv i framtiden, prata med en mamma och hennes dotter som går första året på gymnasiet.

Åker hem - gör lite potatisbullar och en tomatsallad och sen bums i säng ... slut som artist

Tack Wille!!!


Kommentarer
Postat av: annika

Va duktig du är som kommer i väg och tränar, jag kan va glad om det blir en promenad då och då.

Språkvalen är svårt , kolla läraren så att han eller hon har gott rykte bland barnen plus att dom behöver en hel del hjälp , finns nån i ens närhet som kan språket. Men användnings mässigt sett så är spanskan störst!!

kram

2008-10-09 @ 16:26:30
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

Japp känner mig faktiskt duktig =). Stordottern läser spanska nu och jag hoppas att hon fortsätter med det då hon verkligen har superlätt för språk och verkar tycka det är roligt. Läraren hon har är jätteomtycket - jag vet inte bara om hon fått för sig att hon ska byta språk i gymnasiumet senare eller om hon vill läsa ytterligare ett språk då. Jag hoppas så klart på det senare =)

2008-10-09 @ 16:44:59
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0