BARN & SMINK ...

Kan jag få ha viljan att mina barn ska kunna se skillnaden på att
* jag är vuxen
* stordottern är tonåring och
* lilldottern är barn

Jag använder lite lite smink, mascara, kajal på sin höjd och eventuellt lite foundation - om jag känner mig glåmig. Kan jag få säga till dem att de inte får använda dessa saker trots att jag själv gör det eller är jag helt ute och cyklar. Måste jag sluta sminka mig bara för att jag inte vill att mina döttrar ska sminka sig så mycket ännu.

Jag har sagt att det är ok för dem att använda mascara, stordottern får sträcka sig till kajal - men de får inte lilldottern OCH INGEN av dem får använda foundation - för jag anser att det är dåligt för deras hy ...

snälla snälla kom gärna med era åsikter för jag känner bara att jag inte vet hur fan jag ska betee mig !!









Kommentarer
Postat av: annika

Jag tycker att du ska göra det som du känner är rätt , du är tjejernas mamma dom ska göra som du säger inte som du gör , så brukar vi säga till våra barn. Jag har även full förståelse för problemet , har själv två tjejer en 12 o. en 16 , jag har försökt att hjälpa dom att lägga make i liten skala så det inte blir som en kaka men det funkar inte alltid det heller det blir ofta för mycket och då brukar jag ta fram papper och säga åt dom att torka bort.En annan grej kan vara att vara med och handla smink för det har jag märkt på äldsta tjejen att när hon köper själv blir det för mycket o. för mörkt (orange) smink. Lycka till , det är en svår vågskål det är svårt med tjejer// annika

2008-10-07 @ 10:37:28
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller helt med. Allt kryper ner i åldrarna så det är läskigt.

2008-10-07 @ 21:23:53
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: anne

självfallet kan du använda smink trots att du inte låter flickorna göra det. Åldersgränser är väl ändå tvunget, 6e klass tycker jag är tidigast.



jag brukar säga att jag är vuxen och jag bestämmer!



kram på dig!

Anne

2008-10-07 @ 21:34:17
Postat av: jagosa

men du är ju rätt!

små tjejerna behöver absolu inte ha ngt smink, men stortösa går ju igenom en typisk fass där smink ingår, att man sen sätter begränsningar är bra.det ger riktlinjer och en platå att stå på.

man vet ju själv hur det var i den åldern....

kram //H

2009-03-02 @ 16:40:11
URL: http://correchriscaspian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0