Dumma vuxna människor ....

Jag kan bli så otroligt irreterad på dumma vuxna människor som inte ser konsikvenserna av sitt beteende. Att de inte förstår att barn ser, lär och tar efter. 

1.) Om en vuxen snackar skit om ett barn inför sitt eget barn - vem är först och berättar det eller säger exakt samma sak till det omtalade barnet?
Svar:
2.) Om ett möte för föräldrar går ut på att prata om fritidsverksamheten men helt plötsligt blir det snack om barnen som går där och flera omnämns med namn, varför griper inte pedagogen in o bryter det tillvägagångssättet då?
Svar:
3.) Varför kan inte vuxna människor vara modiga nog och fejsa en situation utan att snacka skit i 3 månader innan?
Svar:
4.) Varför kan inte vuxna människor se att deras välmående inte alltid är det viktigaste i ALLA situationer?
Svar:

Kan det vara så förbannat svårt att tänka efter INNAN man kläcker ur sig saker ..?!











Kommentarer
Postat av: Sara

Vi läser supermycket om det där i skolan och det är verkligen ett problem. Alla pedagoger har tystnadsplikt. ÄVEN FÖR SINA KOLLEGOR! Men ändå är det samma dagliga visa i personalrummet. Vad kan man göra. Det är fruktansvärt att det finns så få pedagoger som faktiskt tänker på barnens bästa först och som väljer att tolka situiationen utifrån barnets pespektiv. Om ett barn inte förstå behöver det inte vara barnets fel, ta en titt på hur du förklarar saker! Dags för förändring i skolorna!

2008-10-08 @ 12:05:17
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

hrm jag kan väl tycka att tystnasplikten inte nödvändigtvis behöver vara så strikt att den gäller för kolleger - de behöver ju oxå ventilera sina arbetsuppgifter (barnen) men att som pedagog stå och se på när föräldrar på ett möte diskuterar andra barn och namnger dessa då blir jag vansinning. Hade jag varit med på det mötet då hade JAG sagt ifrån. Men jag kan ju o andra sidan aldrig hålla min käft.

2008-10-08 @ 12:14:39
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Anonym

människor är såå rädda, jag vet precis vad du menar. man ska vakta sin tunga!ego-människor med en liten världsbild är väl vad de är.



Min bil gick igenom! Pjuhuu...=P

Kramar Anne

2008-10-09 @ 19:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0