För ett par dagar sedan ....

Så var det mer eller mindre kris här hemma - det hade uppstått en situation med stordottern som gjorde att vi hade ett långt och allvarligt samtal hela familjen.

ja jag vet - det "brukar" handla om lilldottern, men helt plötsligt så har stordottern verkligen blommat ...eller vad man ska kalla det  ....kan ha o göra med att hon fyller 13 om några månader ?!

Hur som helst så har vi alltid sagt att vi vill ha hennes lösenord till de sidor som hon hänger på datorn för att inget ska hända henne eller så hon kan bli lurad till något som hon inte förstår själv. Jag var inne o kollade hennes mejl och ser att hon har en bilddagbok och kollar in den, där har hon skrivit ett inlägg i dagboken

jag har utegångs förbud........Blä  

om jag kunde åka tillbaka i tiden skulle jag åka
tillbak den dagen, jag gjorde nåt så JÄVLA dumt....
ni vet inte hur dumt det var.....asså jag skäms sååå JÄVLA mycket. jag har förlorat mina föräldrars till lillt och respekt.
just nu skulle jag vilja vara på en annan plats än här!!

Jag blir så glad över att hon skriver av sig och jag har inte sagt något till henne om att jag har läst det  vet inte om hon läser min blogg men jag hoppas att hon förstår att jag respekterar henne och älskar henne så otroligt mycket. Jag är glad över att hon har förstått och det gör mig säker på att hon aldrig kommer begå samma misstag en gång till.

Som mamma har man rätt att älska sina barn så att det gör ont fysiskt ont i kroppen - jag kan gråta över hur glad mina barn gör mig och jag kan gråta över hur arg och ledsen mina barn gör mig. Det finns ingenting som de eller någon annan skulle kunna göra så att jag skulle svika dem eller ge upp hoppet om att de får ett bra liv, jag skulle kämpa mig blodig för deras skull och ALDRIG ge upp.

Samtidigt får man ALDRIG glömma att om man inte respekterar sina barn så kommer de heller aldrig att respektera dig. De är till låns - de kommer att lämna dig och skaffa sin egen familj senare i livet och det måste de få lov att göra, bara att förbereda sig mentalt.

Älskar er mina fina fina tjejer ...




//eVis



Kommentarer
Postat av: Pappan i Familjen..(Niclas)

Helt underbart att hon faktiskt har tagit till sig det vi har sagt och insett sitt misstag.. Jag älskar er allihopa.. puss

2008-10-23 @ 02:23:04
Postat av: Sara

Oooh jag vill kolla hennes hemsida. Kan jag få adressen?

2008-10-23 @ 08:58:08
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: evis evis

Jag ska fråga henne om det är ok ...återkommer med adressen till dig i så fall.

kram

2008-10-23 @ 09:03:52
Postat av: Lise-Lott

Visst är dom rara de små liven, jag tror helt ärligt att jag skulle vara en mycket sämre person utan mina töser...

Ikväll kommer katt-killen, vi får väl se vad den andra hanen säger ;-)

2008-10-23 @ 13:40:31
URL: http://lise-lott74.spaces.live.com/
Postat av: annika

Visst är det skönt när man inser att det man säger går in!Jag förstår precis vad du pratar om och jag känner lika dant för mina barn och det är en svår vågskål. Det kommer bli svårt när dom börjar flytta en efter en det kommer bli ett sånt tomrum, förhoppningsvis dröjer det lite för dej men min äldsta är 18 , tiden går alldeles för fort det känns som att man inte hinner med det man vill med dom små liven!

kram

2008-10-28 @ 01:46:58
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hon är ju mamma upp idagen! Det var som att se dig gumman från mina gamla kort!



Kramar



Kicki

2008-10-29 @ 19:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0