Längtar så grymt ....

Ska bli så skönt med lite miljöombyte! Umgås me knasiga vuxna och mysiga barn. Gå i lite taxfree sniffa parfymer och köpa båtgodis ... samtidigt bara vara på båten i 2 timmar - kan det bli bättre.

Checka in - åka till badhuset och softa, softa, softa och bada, bada, bada, bada och basta, basta, bast och smörja in mig smörja in mig smörja in mig - äta god middag, drika lite drinkar i hotellbaren och sen sova i sköna sängar.

Äta hotellfrukost - checka ut och åkta till båten, äta Östersjöns bästa smörgåsbord som har vilttema !!!! jumy jumy

Kan det bli bättre?

     

//eVis

Kommentarer
Postat av: Sara

Fiskgrytan är typ så lätt som jag skrev.



½ purjolök, fräs på i smör med 3 hackade vitlöksklyftor. Häll på buljong (fisk eller grönsaks) och häll ner valfria grönsaker och låt sjuda til grönsakerna börjar mjukna.



I med valfri fisk och 1 påse saffran. Man kan också ha i lite grädde om man vill, jag redde den lite också för att den var så simmig. Krydda med mycket peppar och ev. lite cayenne för lite mer hetta. Sen när fisken är klar är soppan klar.



Cremefraice blandningen är lätt cremefraice med lite senap och vitlök. (typ istället för aioli, för det är så fett) Och så en mörk brödskiva. KLART!

2008-10-15 @ 10:11:19
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0