Söndagsmiddag hos mor o far

Igår när jag hade hämtat upp bägge döttrarna så åkte vi ut till min mamma och skulle spendera dagen med henne och mina brorsbarn. Pappa är på landet och förbereder inför älgjakten så han var inte hemma.

Vi börja med att äta lite lunch och sen kom de små, supermysa brorsbarnen. Vi packade ihop en liten picnic efter att ha fikat med min bror och sambo en stund o så gick vi till lekparken alla utom bror och sambo - de skulle till IKEA och spendera en massa pengar.

Vi lekte i lekparken i över två timmar och drack lite sagt och åt smörgås. Sen när vi gick hem så var nog alla lite trötta för då trillade brorsdottern och slog sig, sedan fick hon en crockettklubba i ansiktet så det blev lite tandagnisslan men inga större skador.

Mamma hade föreberett en god köttgryta som hon började fixa i ordning lite tillbehör till. Bror o sambo kom och vi skulle precis duka då pappa kom hem oxå. Alla pappas barnbarn blev överlyckliga och pappa tårögd. Nu vart det en äkta söndagsmiddag - den enda som saknades var hjärtat men han har jobbat en vecka så han var förlåten.

Efter middagen gick bror och brorsson in i bastun och på tur var jag, lilldottern och brorsdottern .... ljuvligt skönt.

Hem o mysa vidare med hjärtat och somna i hans famn - första gången på en vecka så skönt när han är hemma på nätterna.

//eVis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0