Svenska gangsterlivet ....

Jag tror att många med mig har läst boken Svensk Maffia av Matti Larsson & Lasse Wierup, där kan man få en ganska bra uppfattning om de olika gängens struktur och agenda.

På något sätt så kan jag ändå fastän det är otroligt kriminella människor som man läser om så har jag någonstans en liten medlidande känsla för dem. På samma sätt som jag fick det för Jonas då jag läste El Choco av Markus Lutteman, deras öde som de går till möte utan att egentligen förstå konsekvenserna av dem eller med rädsla för sina egna liv som är så höga att de inte kan göra andra val i livet än dem de redan har börjat göra.

Hur svårt det måste vara för dem som verkligen bryter sig ut och som dessutom går i ledet mot dessa gäng.

Vilka öden man kan läsa om i dagspressen, och i den litteratur som idag börjar bli mer vanlig och mer läst av "svensken". Frågan jag vill ställa mig i de många fall  man läser om, vart gick det fel? Vem ska man skylla på?

Gangsterlivet - artikel i Expressen


 








Kommentarer
Postat av: Sara

Vindrutetorkaren tror vi att det är något med armen, för motorn kan det inte vara när bara en har lagt av, de har ju samma motor. Det kan heller inte vara en säkring för det är också samma för båda. Något knas är det.



Sommardäcket hade det blivit en bula på och sedan blev det pyspunka, bulan hade spruckit tror jag.



Vinterdäcket var det ett hål i sa Andreas att man kunde se in till slangen. Vi tänkte typ att man kunde köpa nya billigt på tradera? Men det går alltså kanske att laga billigt?

2008-10-07 @ 10:07:22
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0