Skolmassaker....

Jag trodde länge som många andra att de skolmassaker som hände - att de bara hände i USA. Vi har fått bevis på bevis att det inte är så, det är inte enbart vapenlagarna i USA som gör det möjligt eller som är orsaken till dessa händelser.

Jag läste för inte så längesedan en bok "Vi måste prata om Kevin" av   Shriver, Lionel där man får följa en mamma som vars son är gärningsmannen i en skolmassaker. Det är väldigt sent i boken som man förstår vad det var som drev denna pojke att genomföra sitt dåd, men det är en otroligt intressant, äcklande och fängslande berättelse på vägen dit. Jag rekomenderar varmt alla att läsa denna bok då den är otroligt bra.

Kommentarer
Postat av: tant t

Den boken vill jag GÄRNA låna! Får jag?

2008-09-23 @ 14:45:05
URL: http://tanttrapporterar.blogspot.com/
Postat av: Evis

Så klart att du får. Min mamma har lånat den just nu men så fort jag får tillbaka den så kan du låna.

2008-09-23 @ 14:58:27
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0