Men herre jösses!!

Fick ett samtal från lilldotterns lärare som berättar att han i sin tur har fått ett samtal från en orolig förälder på skolan. Ingen han ville namnge vilket genast gjorde att jag misstänkte att lilldottern har lyckats med något mindre bra.

Han berättar att hon har varit ute o sprungit bland bilarna på en ganska hårt trafikerad 70 väg precis utanför skolan, efter skolan (alltså på väg hem från skolan) och att hon har som den oroliga föräldern hade uttryckt sig jamsat runt i mitten av vägen. Jag tycker det låter konstigt eftersom lilldottern ändå har en bra respekt för bilar och bilvägar.

Ringer till lilldottern som säger att hon inte har gjort det. Jag ringer tillbaka till läraren och förklarar för honom hur lilldottern har upplevt det hela, han säger i sin tur att han ska undersöka saken närmare och sedan återkomma till mig.

Lilldotterns lärare ringer och säger att både den oroliga föräldern och den tjej som följde med lilldottern hem igår har bekräftat att lilldottern har varit ute på vägen och sprungit bland bilarna när det har varit grönt.

Vad gör man?

Lilldottern ringde nu och sa att hon inte alls har varit ute på vägen och sprungit runt och att de andra ljuger - jag tycker bara att det är konstigt att två personer säger samma sak oberoende av varandra, då slänger lilldottern på luren ...

*suck*


//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0