wOw mina muskler lever....

...jag lovar, har nog inte känt mig så levande rent fysiskt som jag gör just nu. Igår körde jag Functional Moves på gymmet, det var inte samma instruktör som förra gången. Denna instruktör var mer intensiv, hetsigare och krävde mer av oss på ett snabbare sätt. Svetten lakade redan efter 10 minuter - härligt.

Det kändes ordentligt att jag hade gått min promenad dagen innan så jag pallade inte helt och hållet alla benövningar som vi gjorde, men jag försökte. Efter passet satt jag i bastun länge och pratade med andra deltagare från passet och vi delade många uppfattningar - en del gillade det snabba och del inte. Skönt tyckte alla att det var i alla fall. Försökte att stretscha lite i bastun för att verkligen få ut syre och blod i alla smådelar av kroppen.

Träffade S och M i omklädningsrummet efter bastun, kunde för en gång skull prata lite och tog mig tid att göra det - var längesen som vi sågs och det händer minst lika mycket i deras liv som i alla andras. S ska ut och resa igen om ett år med sin karl, och innan dess ska hon helst hinna med lite sista minutenresor oxå, härligt med målmedvetenhet.

Tog en kort promenad hem och fick återigen en känsla av att jag gör rätt just nu, som fortsätter träningen och gör det som jag känner är bäst för mig just nu. Hälsade snabbt på hos M och träffade tjejernas kusiner som jag även sprang på, på vägen till gymmet men inte hade tid att prata med då. När jag är hemma hos M så börjar jag eftersvettas nåt kopiöst så jag tar min väska och går långsamt hemåt ... det är svalt men inte kallt ute så jag hinner blir lite nerkyld den sista biten hem.

Hänger en tvätt och sen är det sängläge som gäller - hade önskat att hjärtat varit hemma och kunde ge mig massage men han är o ser på fotboll.

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0