För tonårstjejer är ALLT pinsamt...

Sitter och läser Expressen på nätet och kommer till en artikel som heter "De unga flyr föräldrarnas favoritsajter" och läser mig snabbt fram till att det handlar om att Facebook har fått en äldre publik än tidigare och att den yngre publiken försvinner därifrån. Slutsatsen man drar på Expressen är då att det är barnen till föräldrar som inte vill vara kvar där pga att just föräldrarna är på samma sajt.

Längre ner i artikeln så finns det en Bildspecial där man har frågat två killar och fyra tjejer vad det tycker - det framgår av dem sex att killarna inte bryr sig om att föräldrarna är på samma sajt medans tjejerna tycker att det är pinsamt och jobbigt att föräldrarna kan se allt de gör?!

Men det jag vill mena med detta inlägg är att ALLT oavsett om det är föräldrar, kompisar, skolan, idrotten eller vad som helst så är det pinsamt i en viss ålder... skulle väl säga att den åldern är mellan 12-16 år beroende på mognadsfasen.

Min stordotter är lite mognare då hon är tillsammans med vuxna, men så fort hon är med kompisar så blir allt så där tonårspinsamt, så jag skulle vilja säga att relevansen i det som frågas är rätt svajande. Hade tjejerna stått ensamma och fått frågan så kanske de skulle sagt NEJ eller om de fått svara anonymt istället för att finns i Expressen med svar och bild!!! *ler*



//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0