Första träningstillfället

efter semestern - gick alldeles strålande. Tog min väska och gick ner på lunchen för att testa min häl på löpbandet igen. Jag springer ju inte utan jag går i raskt tempo - PoweWalking - som det så fint kallas. Gick i 37 min - minns inte hur långt men jag höll en medelhastighet på ca 15km/h och hälen höll hela tiden.

Idag mår jag bra och har inte ont heller så jag kan väl egentligen köra på nu kanske... har tänkt att ta det lite lugnt de första två veckorna så jag inte förtar mig eller skadar mig, så jag håller mig innomhus på bandet de första veckorna och sen börjar jag gå hem igen.

Köpte nytt lysrör till akvariet när jag kom hem och sen iväg till A o satt hos henne o snacka läääänge - men nu hade A bekymer på jobbet igen så det var mest hon som prata och jag lyssna :)

så skönt att umgås med en väninna som inte har småbarn (1-5 år) som springer runt hälarna och kräver uppmärksamhet hela tiden även fast det har sin charm.  Mina tjejer är ju 10 o 13 år så det känns ju som att man har kommit förbi småbarnsåldern för ett tag sedan. Lilldottern har många yngre vänner via mina vänner men en del är för små för att ens hon ska tycka att det är kul - har väl o göra helt enkelt med att jag och hjärtat började så mycket tidigare än alla andra i vår ålder ....  I vår umgängeskrets är det väl  A&T, P&M, M&M som inte har småå barn alla andra har från fem och neråt vilket kan vara otroligt påfrestande när man inte är inne i det själv. Ja ja det där är ett helt eget inlägg som jag får ta senare ...

Nu ska jag jobba min tredje dag efter semestern och försöka få dagen att springa förbi - vi ska till Kista parkteater ikväll och se på Cirkus Cirkör - hoppas det blir kul!

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0