Galen helg

I fredags hade vi det lugnt och skönt allesammans. Lilldottern var hos sin kompis L o sov över där och vi andra låg i vår säng och tittade Sagan om ringen.

På lördagen var jag ensam - stordottern stack iväg till fotbollsplanen tidigt på förmiddagen och sen vidare till kompis H. Lilldottern var kvar hos L och hjärtat sov eftersom han jobbat i helgen.

Själv slappade jag och gjorde det som föll mig in, tittade på tv, läste och åt superfrukost i min egen takt. Tvättade lite och plockade där det behövdes. Såg fram emot att få äta middag med familjen på kvällen eftersom det INTE blev så på fredagen. Då ringer och smsar jag med stordottern som velar fram och tillbaka på om hon ska vara hemma eller inte och det slutar med att hon inte ska det. Och jag står i köket senare när jag ska laga mat och gråter för att jag inte har bägge mina barn hemma  hos mig varken en fredagkväll eller en lördagkväll - jag som ALLTID har sagt att jag längtar tills dem ska flytta hemifrån, nu börjar jag redan tveka.... Hjärtat kommer upp från sängen och hittar mig ledsen som jag är i köket och försöker trösta mig - känner mig som en urlakad treåring som saknar mamma när han har tröstat mig.

Åker för att hämta lilldottern hos L och sen hem för att äta middag.

Söndag - stodottern har match mitt på dagen ute i Österåker, den slutar 0-2 till Täby, stordottern gjorde bägge målen!! och hon är back.... första målet gör hon från mittcirkeln, en droppboll som går på sidan av målvakten. Andra målet skruvar hon in på en hörna som hon själv lägger!!! Supersnygga mål bägge två.

Jag har packat inför resan till Helsingfors och även till Hjo - ska bara slänga ut lite smuts och lägga in lite rent när jag kommer från Helsingfors. Kommer inte bli så mycket bloggande eller träning i veckan men så blir det ju tyvärr ibland.

Hoppas er helg har varit bra

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0