616

Morgonen börjar med ett mindre världskrig den enda krigföraren på plats är iofs lilldottern men hon ser fiender överallt!

Det blir lugnt efter en timme och jag passar på att ringa lilldotterns lärare och förklara hennes läge och hur hon har haft det på morgonen, han uppskattar det och berättar även att det som utlöst världskriget inte kommer de inte behöva göra alls - det vill säga lämna in läxan!

Så jag ringer till lilldottern som hunnit gå sin väg till skolan o berättar att det är lugnt att hon kan släppa allt hon funderar på o är orolig för.

Kommer så iväg till jobbet - en timme sent, kommer fram till jobbet precis en timme senare än jag borde, mina kolleger var på vippen att efterlysa mig men ser att jag haft en smärre bra morgon så jag går in på mitt rum o gör mitt, sätter på musik och de låter mig vara helt enkelt - skönt. TACK :)

Idag kanske jag ska åka ut till Arlanda efter jobbet - beror lite på om jag hinner och om C som är här från Halmstad har tid oxå. Vore roligt för jag har inte träffat honom på väldigt länge. Men jag kommer definitivt inte att kunna gå tidigare från jobbet eftersom jag kom hit så sent idag.

Min promenadkompis smsa i morse o sa att hon är hemma från jobbet pga huvudvärk så vi får se om det blir något sällskapp i kväll eller inte - annars har ju lilldottern fått nya skor som hon säkert vill inviga :)

Vad ska ni göra idag/ikväll?

KRAM till alla som förtjänar det

//eVis


Kommentarer
Postat av: annika

Hej gumman, vi har det verkligen roligt nästan jämt du och jag!! hehe Never ending story..... Har din dotter nån assisent i skolan som kan stötta henne??

Felicia har ju sin Marre som e super!!

Felicia har ju också fått en tjej som e 24 som e hennes kontakt person vilket har varit ett stort lyft, en annan vuxen att ventilera saker med. Nästan som en kompis fast vuxen , dom går på bio och rider ihop mm. Tänkte också på att du skulle ta och söka vård bidrag för henne( det e till för ökade kostnader kring såna här barn som vi har, som tex när saker går sönder eller när man måste komma senare till jobbet och inte kan få vab mm.)

Ha det så bra!kram :)

2009-12-10 @ 17:51:23
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

Om jag får till något sånt så skulle jag bli superglad - har precis konstaterats att hon är översynt och behöver glasögon, har bara kostat 2800:- än så länge o då får vi väl se hur länge de är hela!?



Vart o hur söker man för den sortens bidrag då!??



Nu håller ju även skolan på o försöka komma undan lite känns det som när specialläraren i svenska hävdar att det inte finns några problem enligt hennes tester som hon har gjort!!



Så - nej, jag har inte pustat ut helt ännu ...

2009-12-10 @ 21:08:50
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: annika

Bidraget e genom Fkassan, kontakta BUP också och gör en utredning och vad anbelangar skolan så har dom skyldigheter gentemot barn, att alla har rätt till lika utbildning "TYP" och då behöver vissa barn extra resurser, kontaktpersonen är genom soc.

Hör bara av dej om det är nåt! kram sov sött

2009-12-11 @ 02:16:56
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

ja det är massor - ska jag prata med rekotorn o ligga på att hon ska göra det jag vill eller ska jag förvänta mig att hon lyssnar på skopsykologen och gör det som HON rekommenderat?



Försäkringskassan kräver inte att det finns en diagnos innan man söker om bidrag då?



När kan man begära extra resurser då?



Jag kan ju nada om det här ... vad lilldottern har för rättigheter och inte, menar jag!?



2009-12-11 @ 10:48:54
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: annika

prata med rektorn!! lägg fram dina önskemål, men se till att du och din man hjälps åt för det här e jobbigt. Hör av dej till Bup för jag skulle kunna tänka mej att en diagnos behövs om inte annat så behövs ett läkarintyg. Extra resurser behövs om barnet halkar efter, ogärna vill gå till skolan , får utbrott i skolan och e ensam utan vänner eller helt enkelt att ni känner att ni får rycka ut så ofta och att ingen på skolan kan hantera henne , men om hon får assistent be att få träffa personen själv först innan dottern får göra det , det kan ju vara en idiot, och ofta klarar inte barnen av en viss typ av människor och det brukar man ju veta som förälder , man får tyvärr vara som en hök samtidigt som man hela tiden måste ta emot gnäll och klagomål från omgivningen pga att ens barn inte kan uppföra sej i alla situationer och vad jag märkt e att folk älskar att göra polisanmälningar i stället för att lyssna och allt som dom inte förstår e faligt....

Så gumman

1. BUP, be om råd och ev utredning

2. F-kassan kolla vad du har rätt till

3. Anmäl hennes problem till ditt eget försäkringsbolag när ni ev påbörjat en utredning eftersom hon kan ha rätt till invaliditets ersättning

4.Skolan/rektorn och där måste man tyvärr ha en ständig kontakt så det vill ju till att det e vättiga människor, du kan alltid ringa skolverket och kolla ditt barns rättigheter om du känner att du behöver mer kött på benen

Kram

ps. viktigt i allt att du kan ta hand om dej också så du orkar , det här kan dra ut och bli en heltids sysselsättning så ta det lugnt så du inte blir sjuk själv och som jag sa gå tillsammans på möten man orkar inte alltid ta allt själv



2009-12-11 @ 12:01:34
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0