619

Måndag- helgen har rusat ifrån mig, förmodligen för att det var så roligt emellanåt att jag riktigt kopplade av för en gångs skull.

Fredag var pubkväll på jobbet - supertrevligt anordnat och lagom stort. Träffade fd kolleger och snacka och myste, hjärtat hämtade mig lagom till att jag skulle hinna hem och se Idol finalen som så klart Erik vann. Pinsamaste tvögonblicket 2009 hände då hans flickvän vägrade att gå av scenen!! haha o va pinsamt!!

Lördag shoppade lite julklappar och lite nya kläder - galet mycket folk, men vi hann med en god lunch tillsammans med några kompisar, skönt. Lilldottern badade i badhuset med vänner och hade det bra, stordottern var med oss - likaså lillprinsen M. Han gick mest o klagade över att det var så svårt att hitta på julklappar till sin sambo... hihi. Hjärtat fick böter på centrumparkeringen - vi var längre än 3 timmar och då är de kvicka som attan att lappa. #00 kr som man kunde göra roligare saker för.. jaja

På kvällen var vi hos de underbara vännerna P&M som hade bjudit in oss och en hög till med fotbollsföräldrar - supertrevligt med god mat och sköna tonårs-barns-diskutioner blandat med Barcelona och ungarnas fotboll. Tack för en skön kväll som tog slut alldeles för snabbt enligt mig - fast kanske lika bra det:)...mådde så där på morgonen efter kan jag lätt meddela hihi.

Söndag - sover läääänge, det gör även lilldottern och stordottern stannade på festen och sov över där - hon gick inte o la sig förrän halv fem fick jag veta senare :) Partybrudarna !!!  Hjärtat hade match som han skulle coacha på söndagsmorgonen så han fick inte sova så mycket som oss andra. Jag gick inte ur sängen förrän halv tolv och då ner till ICA för att köpa lite glass ta ut pengar till lilldottern som skulle iväg till badet igen.

soft dag soft dag ...

Men ack så svårt att komma upp i morse - kände direkt hur ett grått moln har lagt sig över mitt huvud och att orken är som bortblåst, var är jag påväg ...

Hur ska jag få ork och kraft och vart ifrån, alla omkring mig är just nu i det gråa molnet lika mycket som jag och då blir det svårt att hålla varandra uppe, snarare tvärtom - man drar ner varandra mer och mer ...

GAaaaaaa

//eVis

Kommentarer
Postat av: annika

Hej gumman!!! Allt löser sej och kommer bli till det bättre ska du se men vägen dit e brokig men se framåt!! Försök att snappa tag i dom roliga och bra stunderna.... Om du hat kontakt med bup snart så be om en vab så du orkar med och så du kan lägga din energi där den behövs. Jag har varit hemma dom 120 dagar man har dom senaste 2 åren nu så att jag har haft ork till det som måste göras och det e jobbigt att sitta och vänta samtal från skola och dotter hela tiden . Ta det nu lugnt och tänk positiva tankar och ha en bra dag!!! kram

2009-12-14 @ 14:30:07
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

vad menar du? Kan BUP sjukskriva mig på vab? Det enda lilldottern tjajar om är att jag ska komma och vara med henne i skolan för att se hur det är osv. Men jag har sagt att vi bara har en kontaktdag / år och den är redan uttagen ...



Jag har fått ett svar från läraren på det jag startade i fredags - rekotorn har inte ens hört av sig alls, tycker jag är otroligt dåligt. Jag ringde men fick inte tag på henne heller per telefon ... ?!!!

2009-12-14 @ 14:34:22
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: annika

Ja är det riktigt illa och du inte känner att du orkar med eller hinner med så kan du få vård av barn .Dock måste man ju kolla så dom godkänner det hos F-kassan men det är värt ett försök. Jag vill inte göra dej besviken men du kommer att hata folk som du kanske inte gjorde innan efter det här för det här e som att kliva fok/rektorer/lärare på deras ömma tår , deras skicklighet ställs vissa krav på... man kan bara hoppas på att man blir tagen på allvar. Om det e nåt så kan du ju alltid maila mej också på [email protected] om det är nåt du inte vill ta här!

Kram kram

2009-12-14 @ 22:50:00
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0