626

Med risk för att göra bort mig så skriver jag detta inlägg men det är så många som lider av problematiken eller svagheten, kanske det är så att jag inte kan låta bli längre. Den som läser får väl utvärdera sig själv och sen ta åt sig eller inte, det är inte riktat till någon specifik person däremot blev jag ruskigt nog påminnd om fenomenet när jag kom till jobbet i morse.

Det finns de människor som trilskar sig in överallt, letar upp information och händelser - viktiga som oviktiga och lägger den i sin egen lilla "bank" av information och sen när man minst anar det så kommer det upp igen, det läggs upp på bordet som en höna från att ha varit en fjäder bara för den personens egen vinning.


Att människor ska trampa på andra för att komma högre själva är bland det svagaste och vidrigaste en människa kan göra i mina ögon.


Hos barn kallas dem för mobbare - bland vuxna kallas de för översittare!!



Hos barn kallas de mobbare - bland vuxna kallas dem översittare!!Om du känner igen dig - kan du inte kommentera detta inlägg, du får göra det anonymt och förklara för mig vad det är som känns så bra, att trycka ner någon annan i fotsulorna för att själv komma lite högre upp?

För egendel så sjunker jag hellre lägre för egen hand bara jag är ärlig och inte går över lik för att komma dit jag vill.

Vilket sätt har du valt?

//eVis

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy faan säger jag bara.

Små, osäkra individer som gör sig stora genom att trampa och trycka ner andra, kan vara bra att visualisera och sätta upp en bara för dig synlig skyddsmur, som stänger just såna människor ute. Låt inte personen komma åt dig, ge ingen näring,då kommer personen inte lyckas.

Så har jag valt att försöka agera mot sådana människor och det har oftast lyckats bra.

Lena



God Jul och Gott nytt år förresten

2009-12-23 @ 08:59:11
Postat av: eVis eVis

Lena - du är klok du! Har sett hur du har blivit en stark person för varje år som gått. Skönt att se och otroligt beundrandsvärt.



Hoppas du och familjen får en härlig jul och ett fint slut på detta år. Hälsa alla dina fina döttrar och härliga Roberg med massor av kramar - vi tycker mycket om er alla.



KRAM

2009-12-23 @ 09:14:28
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack och kram! Lena

2009-12-23 @ 10:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0