Eld under baken?

Nu skiter jag i allt - tar tag med alla medel. Känner att jag börjar bli snurrig av olika besked och vill veta mer vad vi har för rättigheter och vad vi faktiskt kan få hjälp med utan att behöva känna oss dumma.

Har kontaktat BUP för att få gå en utbildning som heter SNAP (Stop Now And Plan) det handlar om social träning och "att inte ljuga" " att undvika bråk", det är en sorts gruppterapi.

Skall även kontakta mitt försäkringsbolag för att se om vi kan få ersättning för att vi är borta mycket från jobb, köper glasögon, löser ut självrisker för mobilen titt som tätt och köper nya kläder och saker som försvinner eller glöms vart dem läggs från början. Saker som inte borde hände men som händer stup i kvarten hemma hos oss. Saker går sönder och försvinner jämt!

Har kontaktat resursteamet för att få hjälp med allt som jag inte vet hur jag ska hantera - ska be dem berätta hur jag hanterar kontakten med skolan eftersom skolpsykologen säger en sak och läraren + specialläraren säger en annan, vem har rätt och vad säger rektorn osv osv.

Ska ringa till rektorn och meddela att allt detta är på vår planhalva nu och så får vi se vad hon kan presentera att hon har på sin?!

Lilldottern och hjärtat var hos husläkaren idag och fick en remiss till öron näsa hals läkaren eftersom hon behöver ha en större utredning av sin hörsel än vad de kan göra där. Husläkaren trodde att hon borde gå till en helt annan instans från början men hon får inte skriva remissen till dem direkt utan hon måste först till en öron läkare som kollar och sen kanske hon får gå till dem som kan kolla om det inte "kopplar" rätt. Vi har ju som sagt även fixat glasögon åt henne nu så jag känner att VI GÖR VÅR DEL så jag hoppas bara att resten av dem som är en del av vår lilldotters uppväxt vill bidra med sin del oxå.

Annika - tack, du är verkligen mitt stöd i detta, känner dig inte, har aldrig träffat dig, men ack vad skulle jag gjort utan dig.
TACK! Hundra gånger om !! *kram*

//eVis


Kommentarer
Postat av: annika

Hoppas det börjar hända nåt nu !!! Lycka till hjärtat!!kram annika

2009-12-11 @ 16:38:42
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: annika

Hej gumman, hoppas du har en lugn och skön lörd. själv hostar jag som en idiot fortfarande men när jag inte har hostatacker så har jag bakat lussebullar och ska göra sill och knäck tänkte jag.I morgon ska jag göra köttbullar .

Jag kom att tänka på en grej och det är att vi körde med belönings system tidigare vilket funkade ganska bra plus att felicia har haft en tavla som jag skrivit på ,sånt som e måsten för henne under en dag och sånt som hon behöver tänka extra på som tex en sån simpel grej som att vara trevlig eller att inte skrika eller bråka . Det kan tyckas larvigt och nästan på dagis nivå men för Flisan blev det en liten tanke ställare och i dag är tavlan utsuddad för det har blivit rutin. Alltid värt ett försök.

Bra tavlor kan du hitta på granit.

kramar annika

2009-12-12 @ 21:37:54
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

Jo men hon har en tavla som vi skriver upp hennes "planeringar" på..

2009-12-13 @ 02:49:40
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: annika

Va bra !!!I dag e det köttbullar, mormors recept som gäller!! Ha en bra Lucia! Kram

2009-12-13 @ 14:28:08
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0