Nya rutiner - början på nåt bra?

Igår kväll gick jag en kort sväng själv i rask takt - tog kanske 40 min... men det var skönt. Enda som var jobbigt var att det var halt och jag fick känna på hur svag jag är i min tidigare skadade vrist, den fladdrade iväg ibland så jag trodde jag skulle ligga på marken som en skrikande säl igen. Men jag höll mig på benen. Ska köpa bråddar!

Kom till Solariholmarna och slänge mig ner på britsen och inslöp värmen och ljuset! Det är ju så ljuvligt skönt så det går inte ens att beskriva - somnade till och med till en stund. När jag hade ca 3 min kvar på min tid på britsen så hörde jag hur det kom ett gäng tjejer och fnittrade och snackade till omklädningsrummet - det är ju så klart min dotters fotbollslag som ska ha vattengympa för första gången.

När jag kommer ut så står hela gänget där - jag tar mina grejer och skyndar mig till Bastugårdarna för jag vill ju inte komma ur balans nu när mitt inre är i lugn fas... hehe. Då visar det sig att den Bastugård som jag helst vill vara i är avstängd så jag får välja en annan *suck* orkar med andra ord inte vara lika länge och det blir en kort dusch efter.

Ut till simhallen och kolla in tjejerna som har vatten gympa - det ser ut att ta och de har roligt :)



Så nu till morgonen - vilken morgon ... dessa rutiner måste jag bara hålla!! Kliver upp kvart över sex, en kvart senare än tänkt men ändå nästan en timme tidigare än vanligt. Viker undan en del kläder, klär på mig och sätter mig vid frukostbordet med tända ljus, äter min smörgås med sallad, paprika och skinka - dricker mitt the och sen fixar jag håret och sminkar mig. Möter hjärtat i dörren som kommer hem från sitt jobb - får ett par härliga pussar och sen går jag till bussen. Kliver av vid Danderyd och går resten av vägen - det är mörkt, Mix Megapol med Adam och Gry i örat och vindstilla. Att det är -1o grader, känns ganska snabbt på låren där kylan tar fäste direkt, men Adam, Gry och Anders får mig att le och det går lätt att komma till jobbet på 15 min.




Detta ska definitvit bli min nya rutin - nu har ungarna jullov i tre veckor - jag ska jobba hela tiden och då är det perfekt att sätta in nya rutiner ..

Idag ska även "planen" kontraktet lämnas till M ... jag kör benhårt...

Kram på er alla och njut nu av dagen - det ska jag
 
//eVis


Kommentarer
Postat av: annika

Häääärligt gumman!!!! Hoppas dan fortsätter i samma anda!! Ha en fantastisk dag nu så ska jag fortsätta att stressa runt här hemma, jag och tjejerna åker till min pappa på månd och killarna kommer efter den 23e och jag har en hel del mer att fixa . Kram kram

2009-12-18 @ 09:48:58
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: annika

HiHi ja jag säger ju det familjen klant! Ja såret va rätt stort och han sydde väl ett tiotal stygn men vad gör väl ett ärr till på den sargade kroppen , haha. Vi kommer att vara borta för första gången i år så det känns lite konstigt jag har ordnat julen dom senaste 19 åren men det känns rätt skönt ändå!! Lycka till med julkänslan nu!kram :)

2009-12-18 @ 11:06:17
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0