Svinspruta - stordotter - julafton

jaha - läget med stordottern är stabilt, det har varit många samtal, många timmars funderingar och grubbel. Vi är alla inblandade rörande överens och det känns otroligt skönt - vi har mer eller mindre en plan och vi finns där för varandra och stöttar varandra emellan familjerna och tjejerna!

Igår tog jag svinsprutan på jobbet - kände ingenting förrän på kvällen när jag skulle gå o lägga  mig. Vi åkte till mina förädrar för att bada lite bastu och sen hem då hade jag superont i armen som jag blev stucken i och ont i huvudet. Vaknade nu på morgonene med superhuvudvärk som gick ner i nacken och feber - blev hemma från jobbet. Har pratat med vårdguiden och jag smittar inte av vaccinet och reaktionen är vanlig.

oså var det julaftonplaneringen då - vi hade planerat att fira jul på landet med mina föräldrar (vi firar varannat år med mina föräldrar och vartannat år med hjärtats föräldrar) men så blir det inte i år. Allt tack vare att hjärtats syskon inte anser sig ha ett "ansvar" för sina föräldrars julfirande, näe det må så vara - men o andra sidan vill varken jag eller hjärtat att hans föräldrar ska behöva sitta ensamma bara för det. Vi har under alla år firat hos hjärtats föräldrar och de har stått för plats och planering under alla år för alla sina barn, tyvärr så betyde det väldigt lite för dem andra så nu blir det julafton hemma hos mig och hjärtat istället, jag hoppas att mina föräldrar tycker att sista minutenändringen är ok och vill fira med oss annars blir ju de ensamma istället - jag har ingen lust med det heller ... kan faktiskt inte låta bli att bli lite förbannad.

Det är ingen nyhet att vi firar som vi gör och ingen - ingen har pratat med oss om hur de ska göra, men nu är det ju inte ens upp till mig att ha någon åsikt om det egentligen för det är ju inte mina föräldrar och inte mina syskona. Det är bara jag och mina föräldrar som blir påverkade och det är VI som får ändra våra traditioner som vi nu har haft i över 17 år!!

O älskade svärisar det är inte er jag är arg på :) *kram*

Tack!

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0