Helgen i Hälsningland ...

Var helt underbar - massor av snö, ungar som vill vara ute och ha det skoj och en hel del motion ...

Jag hade ju givetvist glömt nycklarna till stugan hemma så det första vi fick göra var att vända hem och hämta dem, som tur var så kom jag på det när de alla kom till mitt jobb och skulle hämta mig. Blev en liten omväg bara ...

Superimponerad av bilen vart jag - vilket lyxåk. Alla hade gott om plats och det var bekvämt och inte alls hög ljudnivå för att vara en så "öppen" bil. Bagaget däremot var man tvungen att vara snål med, men allt fick plats.

Väl framme kunde alla tjejerna inte hålla sig - de ville ut i snön direkt och det vart med besked

Ingen kunde sova längre än till klockan nio på morgonen trots att vi alla är lediga och kan ta ordentlig sovmorgon om vi vill. Äter en härlig frukost och beger oss ut i snön .. de fem tjejerna fördelar de fyra sparkarna och så ger vi oss iväg. Hjärtat har tagit skridkskorna i bilen, under tiden vi går ner - laddar han brasan, vedkorgen och ställer in grillen i tvättstugan för att vi ska grilla korv när vi kommer hem igen.

Det är hockeyträning när vi kommer till rinken så vi får vänta en halvtimme innan vi kan gå ut på isen. Vi tar då en promenad till hästarna och njuter lite extra av vinterlandskapet.

Efter skridskotimmen åker/går vi hem för att grilla korv.

Kusin C med son A och min faster BM kommer över och snickelesnackar och fikar på eftermiddagen - vi passar på att visa lite bilder från Egypten och så bestämmer jag o faster att vi ska fira jul i stugan i år.  *längtar redan*

Myser framför brasan och äter en härlig middag på kvällen, kollar in Melodifestivalen och sen blir det Hot Chick!

Söndagsförmiddagen går åt till att packa ihop, städa och få det att gå ihop - tjejerna är ute en sista sväng för att få den sista vinterkänslan att stanna längre ...

Dollar Store i Söderhamn nästa - det blir en ganska kort visit o sen bär det av hem ....

En underbar helg - tack för det alla tjejer och hjärtat, hoppas det blir fler gånger

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0