Ingen träning ...

Idag har lilldottern varit med mig på jobbet hela dagen, hon har varit en pärla och  jag tror att hon gillar att umgås med vuxna.  Jag bestämer mig på vägen hem att jag inte tänker träna ikväll, ska försöka komma ner i tvättkorgens botten och kanske handla lite till vårat tomma kylskåp.

Stordottern kommer ned med plastkassarna (miljövänligt) och pantburkarna (oxå miljötänk) så att vi kan åka och handla, jag har skrivit en lista på jobbet innan vi åkte hem så nu är det bara att köra raka vägen igenom affären och sen hem igen. Trodde jag ja!! Ibland blir jag galen på mina små hjärtan till döttrar ... från det att de sitter tillsammans i bilen (å då har de inte träffats på hela dagen) så är det fullt slagsmål i princip - varför?! De verkligen ogillar varandra... o de visar det hela tiden vi är och handlar - svetten lakar i min panna när vi är klara och jag deklarerar att jag aldrig mer kommer att ta med mig dem och handla. De betedde sig som sexåringar bägge två hela tiden SÅÅÅÅåååå pinsamt.

Pallar inte laga mat så vi åker till Donken och fodrar ungarna (så känns det nu) och sen hem för att packa upp påsarna. Slänger en tvätt i maskinen - det blir fel program så nu hinner jag inte tvätta mer en den tvätten ikväll *suck*

Snacka om att en dag kan bli helt upp och ner vänd pga lite tjafs mellan två syskon. Så tröttsamt ..Det värsta är att jag vet inte hur vi ska kunna lösa det någonsin...

//eVis

Kommentarer
Postat av: Tant T

Men du...donken blev ju en belöning, du skulle ha "straffat" dem med något istället. T ex låtit de laga middagen ;) Fniss, usch jag vet precis hur jobbigt det kan vara!

2009-02-27 @ 08:59:51
URL: http://www.tanttrapporterar.blogspot.com/
Postat av: Lise-Lott

Det där känner jag igen, tjejerna är (snart) 13 och 15 och kan verkligen tjafsa, HELA TIDEN! Att dom inte tröttnar.. det räcker med att en tittar på den andra så är det kört... gullungar!

2009-02-27 @ 10:08:32
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/
Postat av: eVis eVis

tant t > för mina tjejer är Donken straff, om de ska se ett restaurang besök som en belöning då är det finare än så ... bortskämda gourmeungar e vad dem är ...



Lise-Lott > vd gör man? jag är så tröööött på deras tjafs ...

2009-02-27 @ 13:07:51
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Ballerina

Vi ska till hurghada! Vart va ni någonstans? Några tips på vad vi ska göra? :)

2009-02-27 @ 14:02:49
URL: http://josefinaballerina.blogg.se/
Postat av: Peggy

hej! Jo, med mig är allt som vanligt..Längtar efter Honom hela tiden, och så..men men.. Hoppas ni får en lugn och skön kväll ikväll i alla fall. Jag och min kompis ska på irländsk pub.. =)) Kramis! Klart jag läser dig blogg förresten, orkade bara inte älta mitt miserabla liv längre...

2009-02-28 @ 16:43:26
Postat av: eVis eVis

Peggy > så ni träffas fortfarande i alla fall :)

2009-03-03 @ 08:47:09
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0