Landet lagom ..

Jag tar på mig min vinterjacka från Stadium, svart med konstpälskrage, mina denimblåa jeans och svarta sneakers och går till bussen, har mp3lurarna i öronen och bigga väskan hängandes på armen.

Kliver på bussen och ser att merparten av bussen är full, sätter mig vid barnvagnsdelen - man har ganska bra översikt över bussen därifrån. Ser väl kanske en eller två jackor som inte är svarta.

Kliver av vid Danderyds Sjukhus och strömmen av människor går ner i tunnelbanenedgången, jag går vidare på busshållsplatsen och ställer mig i min kö till nästa buss, förbi mig går fler svarta vinterjackor och ett eller två par röda.

Helt plötsligt kommer en dam i 45-55 års åldern med en härligt skrikande grön mönstrad jacka, hon har en lika grön mössa men i övrigt ser hon ut som oss andra. Jag är nästan på väg och tar upp mobilen för att fota henne - ASCOOL!! hur kommer det sig att vi har blivit så lagom, lika = tråkiga?!

Jag verkligen älskar min vän A för att hon vågar vara annorlunda - det värsta är att det är inte många som förstår sig på henne och då dessutom inte gillar henne.

Rädsla = fientlighet ...

Mer färg och mod åt folket
 





//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0