förbannade dåliga samvete ...

jag hanterar nog inte stress så himla bra just nu ... jag vet att pappa kommer snart och att mamma kommer för att åka in till stan med stordottern. Vill städa undan lite innan lilldotterns kalas och sen ska jag helst sticka iväg på parkeringsvakt på en cup dessutom - jo innan det borde jag åka o köpa en grej till fläkten som pappa ska sätta upp åt oss. Sen ska jag väl se till så att lilldottern får nåt i magen under dagen oxå.

SUCK

Blir galet irretterad på stordottern som bara skiter i allt jag säger och beter sig som en äkta tonåring ... himlar me ögonen o tittar trött på mig...suckar och stonkar ...

Ska sätta igång en tvätt för att kolla proppen åt pappa som påpekar att nåt ser fel ut i proppskåpet, tappar mjukmedelet bakom tvättmaskinen o då kommer pappa o drar ut den - säger åt mig att hämta dammsugaren o göra rent därbakom nu när maskinen ändå är framme ... men gud en sak till ...

Röret till fläkten är kvar - pappa åker hem igen för att hämta en annan borr, lilldottern vill ha lunch och spisen står halvvägs ute i köket, den är dessutom skitig så jag vet att pappa kommer säga åt mig att göra rent den innan han ställer tillbaka den igen - ber lilldottern göra det medans jag hämtar röret till fläkten. Börjar laga lunch åt lilldottern o pappa när jag kommer upp igen o det är ta mig fan en konst bara det när allt som pappa behöver till att sätta upp fläkten står i köket och spisen inte står på sin vanliga plats.

Ringer till hjärtat o kollar om jag kan slippa åka o stå parkeringsvakt o tillslut så säger jag att jag måste stanna hemma för att hjälpa pappa och för att se till så att allt blir klart för lilldotterns kalas. Han köper det o säger att han ska lösa det där borta.

Tack

Nu ska jag skicka ett sms till stordottern o be om ursäkt för att jag gapa på henne förut ...

Kanske ta det lite lungt o sen hänga tvätten ...

//eVis

Kommentarer
Postat av: Peggy

..låter som en jobbig dag.. Hoppas kvällen blir lugnare.. =) //P

2009-01-31 @ 16:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0