Skolk ?? press och stress ?? L E D S E N lilldotter !

Nu ringde lilldotterns lärare mig och undrade om hon har pratat med mig och sen undrade han vart hon var !! Hon har alltså ringt till mig, sagt att hon har gjort illa sig och att hon ska berätta för läraren att hon går hem eftersom hon har gjort illa sig.

Läraren säger att hon inget har sagt och att hennes kompisar säger att hon har lekt som vanligt på rasten utan att säga något om att hon hade ont i ryggen - hon har alltså gjort sig illa på förmiddagen innan lunch och lekt som vanligt efter det.

Skolkar hon eller har hon fått ont i ryggen efteråt ?? Läraren sa att när hon skulle sitta still o jobba så vart det väldigt påtagligt att hon fick ont i ryggen....

jag vete fan vad jag ska tro - ska ringa läraren och fråga igen vad det var för lektion, jag vet att lilldottern har haft många funderingar kring hur hon ligger till i matteboken. Det snackas massor i klasserna om vart alla ligger och pressen är nog rätt stor tror jag ...o den tävlingsinstinkten som hon har så kanske hon inte pallar tryckt just nu ... hrm Hon pratar oxå väldigt mycket om att hon ska söka till musikklass eller inte och känner oro över att hon ska göra intagningsprov ... måste nog ta ett ordentligt snack med henne om allt nu ...

återkommer

försökt att ringa till lilldotterns lärare, får inget svar - även försökt att ringa till rektorn på skolan - inget svar där heller.

Ringer hem till lilldottern som berättar andra saker som hänt i skolan och de har väl egentligen inget med att hon går hem att göra men hon har blivit upprörd av detta, så jag förstår att hon inte har tänkt så mycket på att informera alla när hon går. Hon har pratat med fritidsfröken som hon förmodligen känner störts förtroende för och sen gått hem.

Jag tänker inte ifrågasätta detta mer och får väl prata med läraren i morgon eller senare idag  ... *suck*

//eVis

Kommentarer
Postat av: annika

oj oj va dom små liven kan få en att bli gråhårig!!

Men en sak ska man ha klart för sej att skolan är inte vad den har varit och många barn har inget förtroende alls för lärare och andra vuxna (många upplevs tom som att dom inte tycker om barn alls)

Ta det lugnt och ta ett djupt andetag !!

Va duktig du e förresten som avstår från all skit mat och sötsaker, jag försöker jämt men lyckas inte he he ,kramis:)

2009-01-14 @ 13:35:09
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0