va f-n då !!!

kommer hem från jobbet och stordottern har en kompis över hos oss - de sitter och äter middag med lilldottern och hjärtat när jag kommer hem.

Middag: Smothie, knäckesmörgås me skinka x 2, kaffe me mjölk

Jag hjärtat och lilldottern åker iväg för att kika på lite grejer inför lördag ... *stordotterns födelsedag* men det blir inget. På vägen dit så pratar vi lite om vad som hände i skolan för lilldottern idag och då brister hon i baksätet. Det visar sig att hon känner sig utpekad och att tom en av tjejerna i parallelklassen har sagt till lilldottern att hennes mamma är förbannad på lilldottern. Ingen vuxen har varit med om något som sagts eller gjorts, alltså är det nåt som har hänt mellan dessa tre tjejer och sen har de två som "hoppat" på lilldottern snackat med hela sin klass som sen går och trycker på allt de hört på lilldottern  V A    F A N !!!

Jag blir så arg när jag hört hälften av det som lilldottern har berättat så jag frågar om det är ok att jag ringer hennes lärare och pratar med honom - det är ok för lilldottern. Ingen som svarar - jag lämnar ett meddelande och ber honom ringa upp mig.

När väl läraren ringer mig så har han redan kollat med parallelklassens lärare om hon har hört nåt under dagen om det som hänt o det visar sig att hon har det. Hon i sin tur säger att hon har pratat med tjejerna i sin klass om detta - men uppenbart så har det inte tagit skruv, så lilldotterns lärare är arg och säger till mig att han inte accepterar detta och att han ska prata vidare med parallelklassen i morgon om det här så det blir ett slut på det. Han förstår oxå att lilldottern har tagit hårt på detta. Så nu väntar vi och ser var dom händer ...

*suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0