Grillning & Bad

Efter jobbet åkte vi direkt ut till storebror och familj, grabbarna och pappa skulle spela golf så vi kvinns och barn fick lugn och ro hemma istället :). S och jag fixade lite me maten och sen åkte jag till tågstationen och hämtade mor, sen var det äta som gällde - två timmar senare än vad jag och lilldottern är van vid så vi var superhungriga.



Stordottern hade vi lämnat hemma med en kompis hon ville inte åka med denna gång och det är bara acceptera att hon börjar bli större och inte gillar allt vi gör.

Efter middagen packade vi in alla barnen i bagageluckan och åkte till badet och doppade oss - alla utom mor. Det var långgrund väääldigt långgrundt så tillslut så satte jag mig bara ner och doppade mig, orkade inte gå längre helt enkelt.

Sen kom hjärtat, bror och far hem till bror och de var vrålhungriga - så på med mer kött på grillen så att dem oxå får nåt i magen. Kaffe och bulle sen hemfärd - tack för en härlig kväll och go mat.

På väg hem ringer så stordottern och frågar vart vi är - hon är i Djursholm någonstans med H och två killkompisar, vi säger åt dem att åka hemåt nu eftersom dem ska sova hos oss. Efter en halvtimme när vi är hemma så ringer hjärtat igen och då först säger stordottern att de har gått från NäsbyPark och har inga busskort med sig, är dyngsura för att de har badat med kläder (H ofrivilligt) och att de har förmodligen gått vilse - hahaha. Hjärtat säger åt dem att stanna där de är och kolla in vägskyltarna och slår in adressen på gpsn och åker för att hämta dem.  *suck*

Lilldottern och jag går o lägger oss så länge ... är helt slut ...

Men sova ska man tydligen inte få göra här hemma för då har stördogrannen i huset bredvid fest i natt och det går verkligen inte att sova - de skriker, de spelar musik och det låter som om de stod nedanför vårat sovrumsfönster ... jaha tittar på klockan sista gången vid 03:30 .... *trött*

Vaknar så av ett sms och där står att en vän till mig hennes mormor har gått bort och att hon inte kommer hem på ett tag ... undrar om hon behöver hjälp med nåt och ber henne höra av sig i så fall :(

Nu ska jag jobba lite sen på lunchdejt me Tant T rapporterar ...

Kram

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0