Helgen

Fredag!

Vi fick skjuts in till Vaxholm av svärfar som även skulle ta hand om våra fina tjejer under natten, eftersom vi skulle träffa S och J i Vaxholm för att avnjuta en middag och kanske festa till lite - vi hade så himla mysigt. Kom dit i lagom tid för att inte behöva vänta alldeles för länge på ett bord, vi hann alla ta en varsin öl innan maten. Maten är som alltid riktigt bra på Kabyssen och vi fann det gemsamma samtalsämnet ganska snabbt - familj och fotboll :) Vet inte hur det kommer sig men av någon anledning så blir det oftast så med oss. J spelar själv i Herr Alaget för Vaxholm och då är det klart det som är intressant. Vi blev bägge GLATT överraskade över att få lära känna J som visar sig vara en supermysig familjekille och vi är glada över att S har släppt in honom till sig.

S bodde mer eller mindre hos oss under en period i då hon kände sig ensam och lite vilsen, hon har blivit som en syster för mig och vi har rest tillsammans utan några som helst kontroverser - vilket är en bedrift. Super härligt att få umgås igen efter så lång tid - vi har försökt få till något bra tillfälle sedan i julas men nu äntligen kunde alla fyra samtidigt!!

Lördag!

Vi tappade bort lilldottern till en kompis över natten och så det var bara jag, hjärtat och stordottern hemma. Stordottern packade och fixade inför både hennes resa till Sala och Gothia cup, eftersom hon nu är borta i Sala i en hel vecka och kommer inte hem förrän dagen innan vi åker till Gothia Cup. Vi tvättade och fixade, handla lite mat och lakan till luftmadrasserna som vi ska sova på i Göteborg. ÅKte vi alla till Wasabi i Näsby Park och åt en god lunch/middag där alla fyra - runt hörnet där bor lilldotterns en kompis som hon ringde och sen var hon borta :)

Hem och softa på soffan och jag kände att hela dagen skulle försvinna om vi fortsatte så här - frågade stordottern om vi skulle åka och träna istället och det gjorde vi! Vi packade varsin väska och stack till mitt jobb för att köra ett träningspass, vi var dessvärre inte ensamma men det var skönt att komma iväg och köra lite och få igång kroppen igen.

Söndag!

Nu ska röjas förråd IGEN! Vet inte vad det beror på eller hur det går till men varje gång jag säger att jag ska röja förrådet så kastar jag massor med saker - vart kommer det ifrån, vem fyller på det?! Meningen var att jag skulle fixa förrådet i källaren oxå men den dörren var trasig så man kom inte ens in i cykelförrådet - synd för det gick med en faslig fart igår. Vi röjde även hjärtats garderob och han gav kläder till Myrorna, en hel stor svart sopsäck!!

Sen kom svärisarna och åt middag med oss - vi bjöd dem på Tacos (svärmor vill alltid ha det hos oss?!) och jordgubbar med vispad grädde till efterrätt. Vi följde dem till tåget när dem skulle åka hem och fick oss en promenad på samma gång.

En bra helg!

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0