Det Sociala Spelet

Läste i Christian "the bad boy" Robinson´s blogg att han tappat muren av falskhet-wannabe-önskan och fått lägga sig på rygg för sina fd svärföräldrars ödmjukhet - eller ärliget. Hur kommer det sig att vuxna människor ska behöva "gå in" i en känslomässig vägg för att våga vara sann mot sig själv?

Det är högst otroligt och högst osannolikt att någon annan än du själv är sann och ärlig mot dig själv.

I Robinsonfinalen säger Angela att hon är besviken på Nina som enligt Angela varit falsk under deras tid tillsammans på ön - till svar får hon av Nina att hon har spelat spelet bättre och därför lyckats bättre i tävlingen. Det är alltså det Sociala Spelet som Nina pratar om.

Faktum är att är du duktig på det Sociala Spelet så är du troligen falsk och även en kappvändare som håller med allt och alla och aldrig står upp för dina egna och sanna åsikter.

Jag förlorar hellre det Sociala Spelet än säljer mig till högstbjudande för lite falsk vänskap.

//eVis

Kommentarer
Postat av: annika

hej gumman, Tack söta du, vi får nog hålla tummarna hårt !!Ang det du skrivit så håller jag helt med !!

Ha en riktigt god natt och sov sött!kram kram

2009-06-02 @ 23:26:19
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is what U Get

svar: eller så får jag bara leta djupt efter känslorna :P

2009-06-03 @ 07:43:41
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Karin

Världen är full av 'kappvändare' och på radio idag hörde jag att vi ljuger sju gånger/dag?? Det stämmer inte på mig iaf, vilket innebär att någon annan ljuger ännu mer.. Omge dig med 'bra' människor, de som lyfter dig istället för sänker.. Liver är för kort, för att låta sig trampas på eller förtalas av folk som anser sig vara bättre än vissa andra. Hu, det går bort!!! Världen är åxå full av underbara människor, där det du ser, är vad du får.. Tack och lov. Ha en skön dag!

2009-06-03 @ 14:59:24
Postat av: eVis eVis

Tack! jag ska definitivt försöka bli en bättre människokännare... men o andra sidan så tror jag inte att någon egentligen vill kalla sig själv för lögnare eller oärlig - så problemet kvarstår nog om man verkligen är ärlig mot sig själv då man säger sig vara ärlig :)



haha va krångligt det blev ...

2009-06-03 @ 15:51:01
URL: http://evisevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0