I helgen hade jag varken tid eller lust

att sitta framför datorn och skriva inlägg så ni får ursäkta att det kommer en sen uppdatering här :) men jag tror och hoppas att ni alla har gjort som mig och varit ute och inte haft tid att läsa här heller.

Fredag
Jag blev hämtad på jobbet av familjen hjärtat hade planerat lite roliga överraskningar åt oss alla. När vi började närma oss Kista C så förstod jag vad som var på tavlan - bio och mat på foodcorner. Hela familjen fullkomligt älskar att gå på bio så det passar väldigt bra. När vi kommer hem från bion börjar lilldottern att packa för åka ut på sjön i morron.

Lördag
Det blir en ganska sen start på dagen, vi fixar det sista med lilldottern innan hon ska iväg och äter lunch innan oxå. Lämnar lilldottern hos hennes kompis O och pappa för äventyr på sjön. Efter det åker vi med stordottern till hennes två kompisar L och H för att sen köra dem till Gröna Lund, det är Stockholms Marathon idag och inte den bästa dagen att åka till Grönan på då det är avspärrat överallt och fullt med folk i omlopp.

Efter att ha lämnat av de tre tonåringarna åker vi jag och hjärtat ut till Vaxholm för att njuta av det fina vädret och ha det mysigt bara vi. Tar en glass och sätter oss i hamnen och kolla in alla båtar och andra turister - massor av tyskar i stan. Stordottern och de andra tonåringarna har lämnat Grönan då det är jättelånga köer till allt och tagit sig in mot stan för att strosa runt lite - lite läskigt då det är första gången för stordottern att hänga i stan ensam men det går bra eftersom de andra tonåringarna har gjort det förr och jag gillar att tjejerna är försigkomna och vågar ge sig ut på äventyr.

Jag och hjärtat kommer att vara ensamma till middag så vi passar på att skaffa lite mys och vin till kvällen, efter ett tag så kommer dock alla tre tonåringarna hem till oss och har bestämt sig för att sova på balkongen *ler* jag och hjärtat bäddar åt dem där medans de är ute på gården och flirtar me grabbarna. hihi så roligt att se dem tillsammans

Söndag
Tonåringarna är segstartade men säger att de har sovit gott på balkongen. Frukost sen drar jag och hjärtat till stranden där vi ligger hela för och eftermiddagen :) hem och föder de tre tonåringarna med en sen lunch middag. De drar in till Grönan för att hoppas kunna åka lite idag istället. När så hjärtat behöver lite vila för att orka jobba natt igen så åker jag till A och myser i hennes trädgård.

Sen blir det elavbrott och jag bör nog åka hem till stordottern som är ensam så hon slipper vara just det i mörkret - hon har tänt massa ljus och springer omkring me ficklampa när jag kommer hem men är helt slut och går o lägger sig då hon blir trygg av att jag är hemma igen.

O nu är det måndag igen :)

vad har ni gjort i helgen??

//eVis

Kommentarer
Postat av: annica

Det har varit mycket Svante i helgen. Det är som att få hem en bebis. Vi har suttit på en filt i trädgården och skrattat och vår nya lilla "son" som har skuttat runt och provat på hur benen fungerar. Han är väldigt trygg, stabil och nyfiken. Gunnar tycker att vi kan lämna tillbaka honom men han vänjer sig nog snart. Idag har faktiskt Svante kunnat gå förbi och komma väldigt när utan att Gunnar flytt eller skrämt iväg honom. Han är såå... söööööt! Kram

2009-06-02 @ 17:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0