Torsdag.... i Finland

Idag körde jag fram och tillbaka så många gånger till momo så jag tappade räkningen tillslut känns det som. Först åkte jag dit efter frukosten före jag trodde att jag skulle köra henne till "bodin", men då hade hon fått lunch"dejt" och kunde inte åka förrän vid kvart i ett. Bara till att åka tillbaka till P. Innan hade jag ordnat med lunch för att R och de minsta barnen hade varit uppe så tidigt och de kanske ville äta lunch tidigare än oss.

Sitter i solen en stund och njuter av en kaffe och att höra barnen leka tillsammans - fixar det sista för lunchen och får alla till bordet, inte illa av en tvåbarns mamma att få fem barn och en man till bordet utan krångel :)

Efter lunch åker jag så tillbaka till momo för att ta henne till "bodin" - vi åker först till kykogården och kollar in moffas grav och plockar lite för högt gräs mm. Sen efter det blir det så äntligen "bodin" momo har skrivit en lista och jag går efter henne som ett snällt lamm i affären. Jag vet inte om hon är stressad eller inte för när P senare åker till momo så har hon kommit på massor av saker som hon glömde att köpa då vi var i "bodin"... jaja jag fick med mig munkar hem till de små. Men först ska vi leta efter J som har gått bort sig medans jag varit borta - lite trist eftersom han följt efter två av de äldre flickorna som gått iväg på egenhand, men vi hittar han tillslut då han bestämmt sig för att komma hem igen helt enkelt! :) *litet äventyr*

Äter lite middag och barnen badar i den uppvärmda poolen - intar både en och annan alkoholhaltig dryck i gott sällskap och nu är det dags att sova

Om vi inte hörs i morron så får ni ha en fin midsommarafton

Kram
//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0