Kista Centrum och Melodifestivalens andra chansen

Efter matchen var vi rätt rastlösa ( ialla flal jag) så hjärtat kom med ideén att vi skulle åka till Kista Centrum och snurra runt lite och ta en fika. Jag tror inte ens vi hann gå ut till bilen förrän lilldottern var missnöjd med något och satte prägeln på "utflykten" sen körde hon på resten av Kista besöket. Gnällde om allt, att hon inte fick gå bredvid mig, att hjärtat gick framför henne, att hon inte kunde gå själv till olika butiker, att hon fick fel smak på glassen (trots att hon bestämde själv) osv osv ...

Vad gör man ?!

När vi kom hem ringde vi till L o hennes familj för att se om de ville komma till oss och se på Melodifestivalens andra chansen och ha lite mysigt. Ja då var lilldottern igång direkt igen, hon skulle låna kläder av stordottern, hon skulle skära grönsakerna hon skulle fixa och dona, o så fort nångting inte gick som hon ville så hette vi CP, hatar den här familjen osv osv.... *suck*

Humöret är ändå ganska bra ... vi ber lilldottern att försöka ha roligt istället för att försöka kontrollera alla andra och bli sur för allt som inte går hennes väg.

Familjen kommer och det blir mysigt - R har ramlat tidigare på dagen och fått åka till Nacka sjukhus och klistrat ihop jacket. Annars så mår de alla bra. HP är lite trött av att ha tränat cross på dagen, det var där allt me R hände oxå.



Rätt var det är så blir lilldottern galen och börjar härja runt igen och jag tappar allt tålamod som jag försökt att behålla under dagen, säger till henne på skarpen och sen är allt igång. L älskar min lilldotter och vill henne allt bästa i världen men har ibland lite svårt att se de utbrott som vi får vara med om 100 ggr om dagen...o det är ju inte så konstigt hon ser ju bara kanske två eller tre av dem. Så i hamnar i en argumentation jag och L, vi avslutar den på ett bra sätt och L går ut på balkongen och röker. Efter ett tag ropar L på mig och vill att jag ska komma ut - jag går dit och då är R där oxå, han har blivit jätteledsen när vi "bråkade" jag och L så vi måste försöka förklara för R att allt är bra och att vi inte är sura på varandra alls. Så söt!



Det blir en ganska tidig kväll och jag mår skit över att allt blev som det blev - jag vet dock inte hur jag ska göra för att få någon förändring på det hela. Vet bara att jag har så mycket tålamod men jag vet inte om det räcker till ...




//eVis

Kommentarer
Postat av: P

Hej.. Jag sitter uppe mitt i natten & läser bloggar igen. Kan inte sova.. =(((( Tur man har internet.. =) Hoppas du får en bra måndag. Själv längtar jag efter nästa helg redan..å efter Honom såklart. Jag är nog ett hopplöst fall;)Kram//P

2009-03-09 @ 01:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0