Läxor & gymnastikkläder...

åkte jag hem efter jobbet och hjärtat hade lagat jättegod middag. Kokt potatis, fläskotletter som legat och puttrat i gräddsås i en timme .. *mums* Lilldottern tar sin andra tablett med Johannesört till middagen.

Efter maten gick hjärtat och la sig och skulle kolla mailen, då ropar han efter mig och stordottern - det visar sig att han fått mail från stordotterns gymnastiklärare som ger stordottern en varning eftersom hon har glömt ombyteskläder så pass många gånger den senaste tiden. Jag blir asförbannad för det sista jag sa till stordottern innan jag gick var just att hon inte skulle glömma kläderna! Det jag inte förstår är min stordotter är galen i fotboll och gillar att aktivera sig med sport - vad är det för fel på gymnastiken i skolan då?!

Vi kommer på den briljanta idén att hon ställer in ett återkommande möte på sin mobil som plingar varje tisdag och torsdag 10 min innan hon ska gå, på så sätt blir hon påminnd om att hon ska ha med sig sina ombyteskläder och förhoppningsvis så kommer hon inte mer att glömma kläderna.

Sen blir det tjafs om att göra läxor eller inte med både stordottern och lilldottern - efter mycket om och men sitter både stordottern och lilldottern och gör sina läxor tillsammans med mig. Jag hjälper stordottern att förstå matteläxan eftersom hon har väldigt svårt för matten överlag.

Torligtvis så lyckades inte hjärtat sova speciellt mycket alls på kvällen - men han lär ju sova desto mer idag då istället. Stackaren som jobbar så knasiga tider.... vad ska man göra ?! Funderar på att försöka få tag på en etta med liten kokvrå och hyra så kan han få sova där de veckor han jobbar ...sen kan stordottern flytta dig när hon blir stor nog. Någon som vill sponsra?

//eVis

Kommentarer
Postat av: Sara

jag har också alltid haft svårt för matten.

2009-03-11 @ 14:35:57
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0