Tisdag

Kvällen slutade med att vi satt i soffan och bara glodde på tvn, så skönt när jag har lagt om min träningsdagar att jag har så mycket kvalitettid med hjärtat och lilldottern, stordottern är ju knappt hemma numera och är hon det så har hon massa kompisar här istälelt.

Nu var lilldottern hos sin kompis L och de bakade och spelade spel, lilldottern låg i vår säng och tittade på tv (trodde vi) hon hade somnat och låg och snusade kudde sedan länge tillbaka, hjärtat ruska liv i henne och bad henne gå o kissa o lägga sig i sin säng - det gjorde hon och sov vidare resten av natten oxå.

Hämtade stordottern hos hennes kompis och ringde L på vägen - vi satt och pratade både vägen dit och medans jag väntade på stordottern utanför porten och hela vägen hem. Det är sällan som vi pratar så mycket på telefon, vi brukar bägge ha så mycket att göra så vi inte hinner.

väl hemma så hade hjärtats tränarkollega kommit över efter ett möte nere på föreningen så de satt o snickelesnackade och jag kollade in semifinalen i bandy ... sa till hjärtat att man saknar ju bandyn lite när man tittar så där på det igen. Såg att han blev lite nostalgisk han oxå och han "erkännde" att han inte har velat gå på bandy eftersom han är livrädd för att bli besviken för att han inte kan spela själv längre ...hrm, ja mycket som poppar upp ibland.

//eVis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0