Film uppdateringar

Har sett en del film på sista tiden men glömt att lägga upp det här ... så nu kommer en samling med vad jag sett på senaste tiden.

Allt flyter av Måns Herngren, jag är ingen fan av Herngrenbröderna men denna film tilltalade mig helt klart. Bra budskap och sköna skådisar som vanligt - Sverige har faktiskt en bra grund av komiker helt enkelt. Älskar  Jonas Inde !!!



Mirical at St. Anna av Spike Lee, WOW - här kommer budskapet som ett ånglok i sista scenen....lite långrandigt men svartkomedi på hög nivå.



Defiance av Edward Zwick, först tänkte jag att detta måste vara en kalkon. Men, och förmodligen tackvare, de tre halvstora amerikanska skådisarna så klarar sig filmen väldigt bra. Den har en sann berättelse som bakgrund vilket ofta gör att filmen lämnar ett starkt intryck och många timmars funderingar och eftertankar - så även denna gång. Lite korthugget ibland men ändå kommer filmen fram och får sina rätta vinklingar på ett bra sätt.



//eVis

Kommentarer
Postat av: BountyLady

Jaa det där med vänskap ÄR en evig fråga...

I vissa perioder så undrar jag vilka som är mina vänner och vilka som är de där som bara flyter med ovanpå ytan bara..

Jobbigt är det!



Jaaa Allt flyter! Den filmen tyckte jag var bra oxå!

Dels för att jag gillar Jonas Inde och dels för att jag är statist i den :)



Ha det gottis!

2009-05-28 @ 12:57:03
URL: http://bountylady.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0