Kristihimmelsfärdsdagen

Vad är det ? Var tvungen att söka på google för att få en förklaring då jag har totalt hjärnsläpp och inte minns vad det är man hyllar eller firar med denna röda dag - säg mig vet du?

Fick bara massa träffar på olika städers butiksöppetstider och kyrkliga möten som skulle inträffa denna torsdag - inte ens på Wikipedia hittade jag någon förklaring... hrm

Annars så har stordottern stuckit iväg med en kompis för att äta lunch och sen skulle de hem till henne - vill INTE att de hänger i centrum en dag som denna ....

Lilldottern har invigt min farmors staffli och ligger nu i soffan o glor på Disney Channel ... hjärtat sover men ska väl snart upp tror jag. Själv har jag ätit (tillsammans med tjejerna) en stadig frukost och satt på en tvättmaskin, plockat lite och funderar på vad mer som ska hända idag  :)

I morgon vet jag att jag ska städa mitt akvarium i alla fall - jag har försakat mina älskade fiskar alldeles för länge nu, vi har dessutom fått en mördarsnigel i akvariet ... naturens gilla gång.



Vi hörs nog snart igen ...

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0