Superhelg....på helgen :)

Vi åkte upp till landet på torsdagen efter att lilldottern hade haft talangjakt på skolan vid tvåtiden ungefär - vi gjorde ett stop vid Gävlebro och sen körde vi på. Var framme på ca 3 timmar, så skönt nu när nya vägen är klar. Vi stannade till vid E-center och köpte oss det vi skulle behöva över helgen.

Superväder när vi kommer fram och alla är ute och njuter av det. Jag fixar middag och efter det beger vi oss till vad vi hoppas på ska bli en brasa. Dessvärre så har de blivit eldningsförbud eftersom det har varit så bra väder länge och det är torrt i skogarna. Men det blir en alternativ brasa på sidan av den stora och de har grillning av både hamburgare och korv.




Mitt i allt så kommer mina föräldrar till brasan och de har med sig mina brorsbarn så nu blir det kanske inte så mycket lung o ro som vi hade hoppats på men däremot så blir det massa mys med familjen min :)

Första maj är väl arbetarens dag eller hur - fredagen ägnades åt härliga vädret och trädgårdsarbete och blåsor i handen efter krattan. Alla hjälptes åt och vi hade roligt samtidigt som vi fick nytta gjord. Det är alltid roligt att göra saker som man inte måste men som man alltid var tvungen att göra när man hade hus. Hrm livet är bra märkligt ibland men det är väl det som är meningen.


Morfar fixade en "snickarboa" som det hamrades glatt ifrån, där utvecklades även klotteregenskaper och grupptryck utövades för vilket allsvenskt lag man bör hejja på inom familjen.  Efter ett tag var det dags för lunch och då var det en del av deltagarna som däckade relativt snabbt efter ... hann inte ens få av sig skorna :)


När det var dags för eftermiddagsfika kom så kusin C och hennes son A - skönt att få träffa dem. Faster BM hade just fått hem en katt från jourhemmet så hon kunde inte riktigt följa med och C´s hund som jag saknat massor har fått en hel del besvär av sin allergi. Kusins sambo R jobbade på huset och kunde inte heller komma. A hade massa roliga ljud för sig som sig bör.



Lördagen ägnade vi tjejer till att shoppa lite i Hudik - det blev nya klänningar till alla tjejerna och ett par jeansshorts till T. Innan vi åkte till Hudik så duschade vi alla - jag fick äran att hjälpa brorsdottern T som tydligen är lite kinkig i vanliga fall. Det gick strålande och jag fick även föna håret och sätta upp luggen i fina hårspännen (vilket vanligtvist är helt förbjudet för andra att göra) se så fin hon blev .. :)


Lördagskvällen ägnades åt godisskålarna och Robinson...och att packa klart inför hemfärden på söndag morgon. Alla hade vi något som skulle göras på söndageftermiddagen så det var skönt att komma iväg redan direkt efter frukost.

När vi kom hem fixade alla sina väskor på en gång så vi slippr ha dem ståendes i flera dagar. Alla de andra tre åkte till Djursholm för att stordottern skulle spela match och jag gick till gymmet för att träna.

Nu är helgen över och alla gör sig klara för en ny vecka.

//eVis

Kommentarer
Postat av: Cissi

haha ja jag tog bra skydd bakom hertigen =)



kul att ses, även om det bara blev en snabbis!

2009-05-03 @ 21:27:58
URL: http://livetinyhed.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0