Utvecklingssamtal me lilldotterns lärare ...

Jag blir aldrig riktigt klok på lärare - endera stunden säger de att lilldottern är superduktig i skolan och nästa säger de att hon kommer nog inte klara alla kraven om hon fortsätter som hon gör?!  Är det "hot" för att göra så att lilldottern reagerar, är det för att vi alla ska vakna upp och haja till eller vad är det?!

Hur som haver så har vi definitivt en liten flicka på 10 år som har massor av spring i benen, massor av funderingar som hoppar ut ur munnen lite när som och självklart en stark ledare som gärna styr och ställer - men allt detta var ju ingen nyhet. Ska vi motarbeta allt eller ska vi försöka stryra allt till det positiva för så är det ju inte idag. Min önskan är ju att lilldottern ska fortsätta vara allt fast på ett positivt och givande sätt. HUR får jag fram det - hur får jag henne att köpa argumenten, hur får jag henne att se det viktiga i att vara positiv?

Det togs upp att det finns ett resursteam för oss föräldrar - vet att dem har nämnt det tidigare, det finns även en skolpsykolog som kan prata med lilldottern om det är saker som hon går och funderar på ...

Hur som så ska det försökas blir lite mer struktur på hur vi hanterar lilldotterns skolgång framöver.

Så både ris och ros alltså ... men så ska det väl vara?!

//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0