Adventspynta ...redan?

Jag har min lilla lista med bloggar som jag läser varje dag, ni ser den här till höger. En av mina favoriter har stängt ner och jag kände en vägran att ta bort bloggen för jag hoppas fortfarande på att hon ska komma tillbaka med sina tokigt härligt och ärliga inlägg, men jag får nog ge mig och ta bort länken snart.

En annan av favoriterna Mom to Four gjorde mig påmind om att det faktiskt är första advent om inte allt för lång tid, rättare sagt om två helger ... och vad har jag att göra innan dess - MASSOR så nu är det bara att börja planera och pynt i förväg. Ska nog försöka få till fönsterputs nästa vecka helst måndag och sen pynta efter att Wilaj har varit hos oss på tisdag, sen är det fest för hjärtat på lördag och då vill jag ju slippa gå upp på söndagen och börja pynta då...

Hrm hur pyntar ni?

Vad ställer ni fram första advent, allt, alla tomtar och grejs eller bara ljusstakar och stjärnorna?

I år känner jag mig lite vilsen och vill nog hitta på lite mer roligt - blev helt klart inspererad av Mom to Four ...

//eVi


Kommentarer
Postat av: annika

Tack gumman, va gulligt av dej!! Bara kul att kunna inspirera någon!! Ett tips gumman åk till den lilla blomsteraffären nere vid station i täby kyrkby, hon har sååå många fina kransar och annat smått och gott och uppsättningar så klart!! ( det vill säga om du inte redan varit där)

Ha nu en jätte bra dag och stressa inte !!! kram kram Ps hoppas lilltjejen får en lugnare dag i dag!!Ds

2009-11-20 @ 10:13:27
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: annika

Tack gumman, va gulligt av dej!! Bara kul att kunna inspirera någon!! Ett tips gumman åk till den lilla blomsteraffären nere vid station i täby kyrkby, hon har sååå många fina kransar och annat smått och gott och uppsättningar så klart!! ( det vill säga om du inte redan varit där)

Ha nu en jätte bra dag och stressa inte !!! kram kram Ps hoppas lilltjejen får en lugnare dag i dag!!Ds

2009-11-20 @ 10:14:11
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: MRS

Själv noterade jag att granarna hade kommit upp på torget igår kväll, det verkar som vi sakta men säkert närmar oss jul...

2009-11-20 @ 11:18:47
URL: http://ramblingnotes.wordpress.com/
Postat av: P

Jag ska advetspynta på lördag...Ställer bara fram adventssakerna och byter till nya gardiner utan tomtar, det andra får vänta till den 23! Konservativ med att inte ta fram allt för tidigt.. Hoppas du har det bra. Jag har trassel som vanligt, men ikväll blir det utgång & glömma allt sånt! :)Kram//P

2009-11-21 @ 16:52:58
Postat av: Svärmor

Jag tar bara fram ljusstakar och stjärnor till advent

sedan närmare jul åker tomtarna fram.



Jag brukar sätta opp rena gardiner också Kjell tvättade fönstren idag utanför och invändigt får vänta lite. Puss

2009-11-21 @ 18:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0