567

Kom hem från jobbet igår - haft en skitdag på jobbet fast ändå lyckats vara produktiv, förstår inte hur jag själv fungerar men jajaha

Det är fiskgratäng på matlistan och jag ska laga - börjar göra mos av potatisen som hjärtat har kokat under dagen åt mig. Stordottern hjälper till och sen lägger hon ut moset i formen medans jag gör såsen. Skär upp torskblocken och lägger innanför moset och sen på med såsen och massor av dill. Ska servera lyxräkor till när det stått i ugnen.

Gratängen blir fantastiskt god och alla glupskar i sig. Hjärtat har varit på träning medans jag och tjejerna har varit hemma, hängt tvätt och bara haft det bra tillsammans vi tre för en gångskull.

Hjärtat kommer hem och äter, tittar på tv en stund sen ska han över till M för att se på Sverige - Albanien matchen, själv ska jag passa på att titta på Arga Snickaren. Den killen skulle jag vilja ha på min och hjärtats axlar dagligen! Detta avsnitt kändes helt plötsligt som det amerikanska programmet Extreme Home makeover. Men vilken värme Snickaren besitter.... *gillar*.

Har lite svårt att somna men tack och lov får jag sova i natt. Vaknade i morse och vet att jag ska träna men slänger mig i duschen ändå ... skönare sätt finns det inte att vakna på.

Frukost och iväg till jobbet.

När jag kommer till jobbet så märker jag direkt att någon har busat med mitt skrivbord - penna är fasttejpad på bordet och när jag ska tända skrivbordslampan så är knappen oxå förtejpad ... undrar vem den "skyldige" är :) jag gissar på en halvgalen engelsman på "grannavdelningen" .... återkommer om jag får ett erkännande ...

haha - jag gillar småbus och det förgyller faktiskt dagen att få sig ett litet skratt så TACK :)



//eVis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0