Shit va nice :)

jag och lilldottern åkte och handla lite direkt när jag kom hem från jobbet - hon har friluftsdag och ville ha en STOR matsäck med sig, curlingmorsan som är så fixar man ju det direkt då :)

Sen bytte vi om efter att ha lagt in lite självgående mat i ugnen och gav oss av mot Mosstorpsbacken. Powerwalking med stavar på vägen dit och sen försökte jag hålla samma tempo upp för backen, den är seg riktigt seg. Först i början är det en brant backe på kanske 5 meter, sen planar det ut lite i 10 meter, sen blir det brant igen men nu i ca 20 meter och sist är det som om man går baklänges för då blir det ännu brantare i ca 3 meter.

Shit jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig, och jag kände hur mjölksyran började komma i benen innan jag andades ok igen. Så pressa mot och ta sig långsamt ner för att slippa skador eller halka och sen upp igen. Andra varvet drog jag ner lite på tempot och vart tvungen att stanna 5 sekunder innan sista 3 metersbranten men jag kom upp sen!!

Lilldottern tyckte det var roligt och tyckte att vi kunde fortsätta med detta och göra det varje onsdag :) och kanske någon gång på helgen hihi - härligt, skadar inte att ha någon med sig och det är kul att hon oxå vill köra samma träning, kan vara bra för hennes badminton att bygga lite benmuskler och få hjärtat att springa lite :)

Nästa gång ska jag försöka palla med 3 varv upp och ner - men jag lovar inget ...

Hem och käka middag och vi satt ner alla fyra tillsammans för första gången på läge ... hatar att inte äta middag varje dag tillsammans, vi försöker med det är inte alltid det fungerar med alla aktiviteter.

Äter ni middag tillsammans jämt?

//eVis

Kommentarer
Postat av: annika

God morgon gumman! Va duktiga ni va som ändå tog backen två ggr! Hoppas allt funkar bättre med lillstumpan! Ha nu en underbar torsdag!! kram

2009-10-01 @ 09:52:33
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Jo, det har det faktiskt. Man har ju börjat studera till SSK och sedan flyttat till Sundsvall. Plugget går jättebra och jag stortrivs här uppe i SUndsvall fastän om det blir jävligt kallt på vintern :D

2009-10-03 @ 12:31:30
URL: http://ferhat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0