Helg på landet ....

Vi kommer som skrivet upp sent på fredagen och det enda vi gör när vi kommer upp är att tända en brasa, slänga upp täckena i sängarna och ta en kopp kaffe. Tittar lite på Skavlan på Svt och dricker en kopp efterlängtat kaffe.

Go natt

Lördagmorgon börjar med att jag vaknar av att höra kaffebryggan puttrar i det temporära köket (min storebrors gamla sovrum) och kollar in mobilen. Slänger iväg ett par sms till kusin C och bestämer med mor att vi åker till Hudik för att shoppa lite. Lilldottern ska vara tärna på bröllop helgen som kommer och ville ha något nytt.

Det blir en låååång dag på stan, vi träffade kusin C, faster BM och lilla söta A, han och lilldottern utforskade möblemanget på H&M lite ingående och upptäckte att det låter roligt inuti de kuberna :)

 

Efter Hudik, som vart lyckat på alla sätt - kom vi hem till stugan och pappa hade hunnit med en del men även väntat på att vi skulle komma o kunna hjälpa honom med en del. Så vi satte igång och sen kom C, BM och A till oss i stugan och fika.



Sen var det nästan dags för gonatt igen - redan när klockan var åtta så undrade jag om jag inte kunde få gå o lägga mig. För myckt frisk luft och jobb gör susen.

Söndagmorgon började alldeles för tidigt, vaknade av kaffebryggarens puttrande igen - ingen ide att försöka somna om. Så upp och börja jobba på golvet igen. Det går undan och vi får mycket gjort, jag får upptäcka att jag förmodligen inte är min fars dotter när det kommer till spikande i alla fall. Varenda spik jag ska hamra in blir sned och viker sig - så det ger vi upp ganska direkt :) Bättre är jag på att bära och släpa.

Efter att vi städat undan och fyllt släpvagnen med ved till mamma och pappas kamin hemma så slänger vi på oss stövlar och beger oss ut i skogen. Pappa ska kolla ett älgpass och vi tänkte se om vi hitta några svampar eller bär. Vi tar bara med oss tre små hinkar eftersom vi inte tror det finns nåt kvar. Picknick med rulltårta och kaffe är nerpackat i ryggsäcken och vi beger oss iväg. Det blir ett par timmar och en och en halv stor plastkasse med svamp, gula kantareller, höstkantareller och framförallt svarta trumpet kantareller.

 

Hemresan går bra - vi kommer hem och jag hinner träffa hjärtat en timme innan han åker till jobbet...

Nu är veckan igång igen och jag längtar tills på fredag - då åker vi till Åland med mor, far, storebror och hans sambo på spa och golfresa!

Vad ser du fram emot?

//eVis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0