Hon är för fet mig - du har för dålig andedräkt

En man som älskar sin kvinna men har funnit ett fel - hon är för fet för honom och han skäms när de är bland folk.

Det finns inga bilder på hur fet denna stackars kvinna är och frågan finns kvar i mitt bakhuvud hela tiden som jag läser artikeln i Expressen - om han nu är så kär och älskar henne men ändå funnit detta fel hos henne! Är det egentligen inte han själv som är lite osäker på sig själv eftersom det enda tillfälle då han skäms är när han är med henne bland andra människor?!

O andra sidan kan jag förstå dilemat - han vill fortsätta leva med henne och njuta av hennes sällskap men kanske är rädd att hon får men av sin fysik som hindrar dem från att vara tillsammans på de sätt som han så önskar.

Då gör jag liknelsen med dålig andedräkt. Hur många har inte träffat folk som lider av dålig andedräkt men ändå fortsätter att umgås med dem utan att säga något, eller en person som inte har använt sin deoderant så frekvent som personen kanske borde.

På mitt jobb har vi tjejer gjort en pakt - den som har något i ansiktet, runt munnen efter lunch eller kanske en snorbobba som letat sig ut - då ska vi säga till varandra! Dem var väldigt noggranna att informera mig om detta när jag började så att jag inte skulle känna mig träffad på ett oartigt sätt om de påpekade något hos mig. Jag tycker det är en underbar pakt och jag försöker föra över den till mina andra kontakter under situationer då det inte är något som borde pekas ut bara för att veta senare att det är ok att säga till om något inte är som det ska!

Allt handlar i slutet om kommunikation - kan jag vara ärlig och säga vad jag känner och tycker eller måste jag linda in verkligheten i ett lager av bomull, en avvägning som varje person måste göra efter sina egna referenser och erfarenheter.



Foto: Colourbox.com


//eVis


Kommentarer
Postat av: Alfa

Jag tycker det är patetiskt med e man som projicerar sina egna tillkortakomanden på sin särbo. Där sitter han med sin mindre goda kondition och över ikt och klagar offentligt på henne! Patetiskt är bara förstavesen till de kritik denne man är vär.

2009-09-09 @ 20:50:53
Postat av: D

Det sjukaste är att Expressen publicerar en bild på en kvinna som inte känns direkt fet, utan max lite mullig, som om det skulle vara vad killen skriver om.

2009-09-09 @ 22:28:48
URL: http://switchbladesisterhood.blogspot.com
Postat av: Lars

Hur vet ni hur överviktig mannen i fråga är?

2009-09-10 @ 01:04:10
Postat av: eVis eVis

Alfa - Jag tycker du är lite onödigt hård, alla har vi något som vi oroar oss för. Han är säkerligen väldigt bekymrad över sina tankar och vill få svar på hur han ska göra för att gå vidare... behöver inte vara att han är patetisk. Jag tycker snarare att han är modig i sin rädsla som vågar ställa frågan.



D - där håller jag med till 100% - kvinnan på bilden är inte alls FET i mina ögon, lite valkar när man sitter har de flesta mindre eller större :)Men det är ju inte medialt att publicera annat än vandrande skelett idag så det är kanske anledningen?!



Lars - Näe jag är inte så säker på att mannen heller är överviktig, han skriver själv att han försöker hålla sig i trim så gott det går.



2009-09-10 @ 09:03:40
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Henrik

Utseende hit o dit. Det handlar om hälsa. Man ska va lagom smal inte för att det skulle va snyggt utan för att det är hälsosamt. Svårare än så är det inte.

2009-09-10 @ 10:31:25
Postat av: eVis eVis

Henrik - håller med, men samtidigt så finns det ju en enorm mängd olika debatter som säger olika saker oxå. Den ena säger att du bör inte ha ett BMI högre än 25 som kvinna för då är du överviktig, eller midjemått större än 90 cm (eller vad det är) går dem ens ihop? BMI tycker jag är opålitligt, framförallt för en person med stormuskelmassa. Muskler väger nog inte mer än fett men det är ju betydligt hälsosammare att bära på tunga muskler än att bära på tungt fett!

2009-09-10 @ 11:39:38
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: Marcus

Eftersom han bara har problem med henne offentligt så är problemet hans och som någon sade hans tillkortakommanden.

Är själv väldigt aktiv och vältränad och har genom åren träffat ett par kvinnor som till en början varit aktiva men som allt eftersom hängett sig åt soffan och blivit rejält feta. En gick från under 60kg till uppskattningsvis närmare 90kg på ett par år. Jag kan inte tända på feta kvinnor, det är omöjligt och det äcklar mig. Jag kan inte hjälpa det, det fungerar bara inte. Jag tänder inte heller på de trådsmala utan gillar former men när man inte längre ser var bröstet slutar och magen börjar, då funkar det inte. I ett av fallen tog jag upp hur jag kände och det tog slut inom en vecka, i andra fallet gjorde jag slut när jag såg var det barkade.

2009-09-10 @ 12:35:46
Postat av: eVis eVis

Marcus - Det tycker jag är ärligt och starkt av dig att säga och stå för, men som sagt det är inte en styrka som mannen i denna fråga verkar besitta och det är därför jag även tror att det är hans rädsla och oro som är bekymret i deras förhållande.



Man måste alltid i första hand vara ärlig mot sig själv för att kunna vara ärlig mot andra. Problemet är ju oftast oxå att det är inte många som klarar av andra ärliga människor.

2009-09-10 @ 12:43:54
URL: http://evisevis.blogg.se/
Postat av: dålig andedräkt

Jag tycker det är hett med feta kvinnor.

2010-01-07 @ 12:59:45
URL: http://www.dalig-andedrakt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0