Jag är sambo med min exman <3

Efter en kraftig operation som mitt hjärta genomgick -02 flyttade vi isär och jag begärde skiljsmässa. Vi skrev på papprena och jag hade en egen lägenhet för första gången i mitt liv.

Barnen bodde hos oss varannan vecka och livet rullade på - det var varken härligt, lyckligt eller dåligt. Men någonstans mittemellan hela tiden. Eftersom hjärtat och jag hade varit tillsammans i 12 år när vi skiljde oss var det svårt att vara utan honom och det slutade med att vi umgick väldigt mycket även fast vi inte bodde ihop och även fast vi inte var ett par.

Sen sommaren -06 kunde vi inte lura oss själva längre, vi blev ett par igen och på hösten flyttade vi ihop. Nu har vi levt tillsammans som ett par sedan hösten -06 i vår gemensamma nya lägenhet och vi har lyckats väldigt bra hitintills tycker jag. Vi är öppna och har ett vänligare sätt mot varandra än vad vi hade innan vi skiljdes.

Att gifta oss igen är nog inte vår melodi - vi har bytt ringar och lovat att leva tillsammans så länge vi älskar varandra och det är gott nog!

Jag tror någonstans att hade inte hjärtat gått igenom sin operation och behövt ändra sitt liv så radikalt som han gjorde hade vi nog inte alls varit ett par idag. Jag tror inte heller att man kanske finner tillbaka till varandra om man inte behöver omvärdera sin situation så pass mycket, det krävs ändå rätt mycket självinsikt för att kunna gå tillbaka till någon som lämnat en själv. Han fann en ödmjukare sida hos sig själv under den tiden som han var tvungen att omvärdera sitt liv, från att själv varit aktiv både på fotbollsplanen och bandyplanen till att inte vara aktiv alls. Det krävs också mycket, mycket människa till att klara av det.

Hjärtat har dock funnit det möjligt att både åka skridskor, skidor och han är en omtyckt tränare för stordotterns fotbollslag idag istället för att själv utöva idrotten. Han lägger ner en stor del av sitt hjärta i alla fotbollstjejer och får förmodligen lika mycket tillbaka eftersom han fortsätter år efter år.

Så när jag läser artikeln i aftonbladet.se så känner jag igen mycket av det som Johanna berättar!



Foto: Johan Skyman

//eVis


Kommentarer
Postat av: SANDRA

(:

2009-09-21 @ 15:28:30
URL: http://barasandrasegna.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag brukar säga det om er, att jag tycker att ni är så himla starka som par nu. Ni gör mycket saker tillsammans och verkar njuta av att umgås i hela familjen.



Jag ser stora skillnader än innan skilsmässan.



Ni verkar lyckliga! <3

2009-09-21 @ 17:56:17
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0