Kolsyrat vatten

Först vill de att man ska sluta köpa flaskvatten och nu vill de att man ska sluta med hemkolsyrat vatten. Tidningarna är duktiga på att skriva om alla olika faror och hemskheter som vi utsätter oss för varje dag!

Jaha hur ska man göra då - jag kan absolut inte med att dricka vanligt kranvatten - tycker det är äckligt och oftast smakar järn eller klor.

Min räddning från läsk har varit kolsyrat vatten, jag slipper alla färgämnen, allt socker och andra obehagliga överrasningar som finns i dagens lemonader :) Hade jag inte haft kolsyrat vatten att dricka så skulle jag torkat ut, eller blivit tjock som en flodhäst och inte haft några tänder kvar. Att ha kolsyrat vatten är som att dricka läsk för mig. Mina döttrar dricker inte heller läsk hemma längre - de blandar det köpta kolsyrade vattnet med vanlig saft och på så sätt har de sin läsk.

Kaffe, the, ett o annat glas rödvin och kolsyrat vatten det är vad jag dricker. Jag vill inte bara dricka kaffe, inte heller bara the och jag tänker definitivt inte bli alkoholist - så tyvärr så får väl mina tänder klara av att jag dricker kolsyrat vatten på flaska från butiken.

Men o andra sidan så är jag den som samlar på mina egna flaskor och lämnar in dem till återvinningen oxå - det är pengar som mina döttrar får för att de hjälper till med just pantningen :) Så jag tänker inte skämmas för att jag köper vatten på flaska som dessutom är kolsyrat och smaksatt!

Sådeså




//eVis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0