Stresstålig ?!

Börjar jättebra - lite segt att ta sig ur sängen men det går tillsist. In i duschen och sen ut för att fixa frukost. Jag förbereder alltid kvällen innan så mycket som det går så att jag slipper stressa på morgonen vilket är superskönt.

Lilldottern står och rör iordning sin gröt och jag sätter på äggen så att de kommer igång och koka. Vi sätter oss tillsammans alla tre, lilldottern, stordotter och jag för att äta frukost.

Precis när jag är klar så hör jag bara papper papper papper ... från lilldottern. Stordottern är snabbt framme med papper så att hon kan hjälpa lilldottern som har tappat sin tallrik med gröt i knät. Aha - jag säger till lilldottern att ta av sig byxorna och gå o hälla upp vatten i en hink med lite tvättmedel så att vi kan lägga byxorna i blöt tills jag har tid att sätta igång en tvätt ikväll.

Sagt och gjort - slänger ner byxorna i vattenhinken och sen är jag på väg till jobbet. Lilldottern har sovmorgon så hon tar det lugnt och letar nya byxor att ta på sig.

När jag kommer till jobbet så ringer lilldottern på min mobil och berättar att hon har ju haft mobilen i byxorna som nu legat i hinken med vatten ett bra tag. *suck* hon har tagit upp mobilen och tagit isär den och lagt alla delar på papper så den kanske ska kunna torka. Tar ut simkortet och lägger in i det i en gammal mobil som hon får ha tillsvidare istället.

Efter ett tag så ringer hon igen och nu hittar hon inte sina nycklar - haha men lilla hjärtat jag är ju på jobbet jag kan inte hjälpa dig att leta ... hon blir superstressad och jag försöker få ner hennes stressnivå per telefon - vilket inte är det lättaste. Hjärtat är hos tandläkaren så han kan inte hjälpa heller.

Hjärtat ringer och säger att han är på väg hem och jag förklarar allt som hänt och ber honom hjälpa henne och sen skjutsa henne till skolan så hon får lugna ner sig. Så blir det och de hittar nycklarna tillsist och lilldottern kommer lagom lugn till skolan.

wOw vilken morgon !! 





//eVis


Kommentarer
Postat av: annika

Hi hihi, Å vad jag känner igen det där men jag måste allt som oftast ta allt på telefon eftersom jag börjar så förbaskat tidigt!!! Hoppas hennes dag blev bra till slut i alla fall! Hoppas att även du haft en bra dag! Nu ska jag laga mat och städa! Tjing! kram kram

2009-09-17 @ 17:56:20
URL: http://momtofour.blogg.se/
Postat av: Eva

Jo stress kommer i många skepnader :-) själv tror jag att jag är stress personifierad. Skönt att läsa din blogg. Du skriver så bra och målande. Ungar!!! jag tror dom har en bättre stress hantering än vad vi vuxna har. Själv är jag superstressad över att min diskmaskin aldrig kommer hem från verksta´n hahaha. Ha en bra dag och hälsa till P&M när du ser dom. Kram

2009-09-21 @ 08:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0