Tatueringar, Skoskåp och busringningar ..

 

Efter jobbet åkte jag och hjärtat till Taste of Ink som har öppnat i Täby (tyvärr har de ingen hemsida ännu), träffade ägaren Patrik som visade oss lite bilder och gav oss lite funderingar kring hur jag vill göra framöver. Ska kolla kassan och även försöka få fram lite mer referensmatrial på Patrik. Men allmänt ett trevligt, fräsht och bra bemötande - helt klart värt att besökas.

Vidare till Täby C för att gå till EspressoHouse och få en daglig dos me god latte

Mio nästa - har fått bekräftelse sms på att skoskåpet är hemma och klart att hämtas så det gjorde jag gladeligen. Gillar att montera ihop möbler och fick även hjälp av stordottern så det gick riktigt bra faktiskt. Nu är det på plats! :) Perfekt att det är fyra lådor - blir automatiskt att man har en egen låda var då :)

Sen började det mindre roliga *suck*

Lilldottern ringer hem o säger att de har varit lite dumma mot en kompis och att kompisens storasyster har varit dum mot dem som försvar. Blir helt matt av att höra vad hon säger .... vet att kompisens mamma kommer att ringa och fråga vad som hänt och hur jag ser på saker och ting.

Mycket riktigt ...

Det är alltså tre tjejer som "hänger" i skolan, på fritiden och dessutom konkurerar om varandra hela tiden - för tydligen så kan man inte vara tillsammans alla tre?! Så är det när de två kompisarna är tillsammans, då är lilldotterns "hackkycklingen" och när lilldottern är med någon av kompisarna så är det den tredje som är nya "hackkycklingen".

Problemet tror jag är att de är bara dem och två tjejer till i klassen så det finns liksom inga alternativ som känns riktigt bra och ibland är inte ens det enda alternativet det bästa! 

Gårdagens tjafs hänger fortfarande över våra huvuden nu på morgonen så det blir skrik och tårar vid frukosten som ändå avslutas på ett bra sätt. Jag skjutsar lilldottern till skolan och påminner henne om att de måste reda ut problemet och att det är viktig att påminna de andra tjejerna om att ALLA tre kan vara kompisar.

Hoppas på det bästa - får väl se om det ringer nån från skolan.

Hur har er vecka varit? Idag är det ju faktiskt fredag - jag och lilldottern åker till landet och ska njuta av frisk luft och jobba lite på huset som behöver ett "luftigt lyft" :)

Ska hur som heslt ska bli skönt med ett miljöombyte!!


//eVis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0